Scrumierele stradale din oraşele Bucureşti, Iaşi şi Constanţa, vor fi schimbate

414

Odată cu anunţarea câştigătorilor competiţiei de design urban şi de obiect #AlegeAsumat, la care au participat 70 de concurenţi, oraşele Bucureşti, Iaşi şi Constanţa şi-ar putea schimba scrumierele stradale cu unele sustenabile, inspirate din sculpturile urbane sau natura înconjurătoare, au anunţat, vineri, organizatorii.

În conformitatea unui comunicat al BAT România, transmis AGERPRES, concursul şi-a propus să încurajeze comportamentul responsabil faţă de mediu, să susţină comunitatea creativă locală şi să ofere soluţii sustenabile pentru un oraş curat.

Această competiţie de design igloo este parte a iniţiativei BAT România „Alege Asumat un Oraş Curat”, campanie dezvoltată în Bucureşti, Iaşi şi Constanţa începând cu anul 2019 şi prin care s-au colectat peste 1,7 tone de mucuri de ţigări valorificate apoi energetic, cu zero impact asupra mediului.

„Într-un gest de implicare socială şi ecologică, apelul către arhitecţi, designeri, artişti şi studenţi a avut ca temă conceperea de scrumiere stradale şi scrumiere individuale/portabile (pocket ashtrays). Din cele peste 70 de echipe participante, membrii juriului au ales trei proiecte câştigătoare, dar şi trei menţiuni speciale. Locul I a fost câştigat de Timotei Hotea cu proiectul „Living Box”, în care scrumiera stradală a fost gândită asemenea unei sculpturi urbane. Locul al II-lea a fost câştigat de Florin Costin Dogaru din Râmnicu Vâlcea cu o scrumieră urbană modulară inspirată din dinamismul oraşului, iar locul al III-lea de Radu Prusan din Bucureşti cu proiectul „Matca”, care a pornit de la imaginea stupului şi a albinelor care lucrează pentru binele comun, iar noi, similar lor, putem acţiona individual pentru binele comunităţii”, se menţionează în comunicat.

În contextul financiar al organizatorilor, valoarea totală a premiilor acordate a fost de 6.000 de euro, dintre care 3.000 de euro pentru premiul I, 2.000 de euro pentru premiul II şi 1.000 de euro pentru premiul III. Competiţia s-a adresat exclusiv persoanelor cu vârsta peste 18 ani.

Aşadar, campania „Alege Asumat un Oraş Curat” reflectă misiunea asumată de BAT de a construi un viitor mai bun pentru consumatori, angajaţi şi societate, precum şi angajamentul de a utiliza mai puţin plastic, de a genera mai puţine deşeuri şi de a recicla mai mult. În acest sens, compania anunţă că îşi propune să dezvolte parteneriate solide pentru viitor şi să colaboreze în mod susţinut cu consumatorii pentru creşterea nivelului de responsabilitate faţă de mediu şi de comunitate.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata