Au crescut acţiunile Danone după anunţarea pregătirilor pentru vânzarea activelor din China

0 88

Luni 1 martie, acţiunile Danone au crescut luni cu 1,9%, după ce grupul francez a anunţat că face primul pas în vederea vânzării participaţiei deţinute la o companie parteneră producătoare de lactate din China, pe fondul presiunii acţionarilor pentru îmbunătăţirea guvernanţei şi a rezultatelor financiare, transmit Bloomberg şi Reuters.

În urma revizuirii portofoliului, Danone a ajuns la un acord ce prevede convertirea participaţiei sale indirecte la China Mengniu Dairy Company Limited într-o participaţie directă de 9,8% la compania listată la Bursa de la Hong Kong, a informat, printr-un comunicat, grupul francez.

Astfel că în acest an, vânzarea participaţiei directe ar putea avea loc într-o singură tranzacţie sau mai multe, în funcţie de condiţiile de pe piaţă. Majoritatea câştigurilor vor fi folosite pentru răscumpărarea propriilor acţiuni, se arată în comunicatul Danone.

Din punct de vedere financiar, valoarea contabilă actuală a participaţiei indirecte este de 850 milioane de euro (1,03 miliarde de dolari) şi a avut o contribuţie de 57 milioane de euro la venitul înregistrat de companie în 2019.

„Vedem decizia Danone ca un nou pas pozitiv în renunţarea la activele care nu sunt de bază şi un semnal serios asupra intenţiilor generale privind portofoliul, în linie cu recentele anunţuri ale companiei”, apreciază analiştii de la Jefferies.

Preşedintele director general Emmanuel Faber este sub o presiune sporită din partea acţionarilor, pentru a face schimbări în cadrul grupului, care a rămas în urma rivalilor în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19).

În contextul organizării, investitorul american Artisan Partners s-a alăturat vineri celor de la BlueBell Capital Partners, solicitând Danone să găsească un nou director general pentru a-şi îmbunătăţi guvernanţa şi a accelera eforturile pentru majorarea profitului. Ei au cerut ca funcţia de preşedinte director general să se separe în două posturi.

Presa din Franţa a anunţat că luni se va reuni Consiliul de Administraţie al Danone pentru a discuta probleme de guvernanţă.

„Dincolo de această tranzacţie, China rămâne o piaţă de importanţă strategică ridicată pentru Danone”, a informat, într-un comunicat, grupul francez.

În prezent, cel mai mare producător mondial de iaurt a anunţat, anul trecut că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro, iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.

În acest sens, Emmanuel Faber a avut dificultăţi în a relansa Danone, pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, dar şi din cauza creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori, precum Chobani în SUA. În 2020, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă.

Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata