Asociaţia Română de Balneologie: România are nevoie de un Minister al Turismului

50

Este necesar înfiinţarea unui Minister al Turismului, în viitorul Guvern al României, pentru a fi posibilă dezvoltarea domeniului, susţin reprezentanţii Asociaţiei Române de Balneologie.

„Gestionarea acestui domeniu reclamă existenţa unui minister – un adevărat partener de dialog pentru structurile implicate în turism (…) Formula unui Departament sau Direcţie în cadrul Ministerului Economiei nu ajută în mod real la promovarea turismului şi la buna gestionare a problemelor acestui domeniu, fapt demonstrat de starea de lucruri din perioada anterioară. Din punctul nostru de vedere, este un deziderat major un program – axa de finanţare dedicată Staţiunilor Balneare şi Balneologiei, care să vizeze o Promovare a României în acest sens, să permită utilizarea factorilor naturali terapeutici în siguranţa în perioada post-pandemică şi să creeze oportunitatea de a creşte potenţialul nostru turistic în acest domeniu printr-un know-how modern şi în context socio-economic actualizat”, se menţionează într-un comunicat de presă al organizaţiei, transmis marţi AGERPRES.

Asociaţia Română de Balneologie , anunţă astfel că principala propunere, vizează elaborarea unui program – axa de finanţare dedicată Staţiunilor Balneare prin care să se urmărească dezvoltarea acestora, investiţii adecvate, echipamente moderne, fundamentarea utilizării factorilor naturali prin cercetare ştiinţifică, rebranduirea turismului balnear cu elemente de fundamentare generate de cercetarea ştiinţifică, integrând un know-how modern şi ţintind creşterea competitivităţii economice, elaborarea unor norme şi proceduri pentru a susţine siguranţa epidemiologică a utilizării factorilor naturali terapeutici.

În plus, odată cu organizarea acestui minister se propune promovarea în context socio-economico-politic a conceptului România Balneară, ca Proiect de Ţară pentru dezvoltarea Turismului Balnear, mai ales în conexiune cu conceptul de Healthy-Ageing, pentru care România este cunoscută pe plan internaţional, mai ales prin brandul Ana Aslan.

În context politico-organizatoric, la promovarea României, ca destinaţie de turism balnear, la manifestări interne şi internaţionale, workshopuri, congrese, seminarii, forumuri etc. reprezintă o altă propunere a Asociaţiei Române de Balneologie.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata