Cel mai mare transportator rutier din Europa spune că pandemia i-a stimulat afacerile

Foto: autoblog.md
0 5

În prezent în Europa este într-o gravă recesiune economică însă marii transportatori din regiune livrează volume în creştere de mărfuri de-a lungul continentului pe măsură ce vânzările online au explodat, oferind un impuls cererii de petrol, transmite Bloomberg.

În contextul auto din Europa, grupul lituanian Girteka Logistics, care deţine peste 7.000 de camioane în toată regiunea, a estimat că în acest an va livra aproximativ 800.000 de încărcături, în creştere cu circa 10% comparativ cu anul 2019.

În aceste condiţii, creşterea transportului rutier de marfă este stimulată de o explozie a comerţului electronic, în perioada pandemiei de coronavirus, a declarat Kristian Kaas Mortensen, directorul de parteneriate strategice la Girteka. Deşi activitatea persoanelor fizice a fost limitată ca urmare a restricţiilor impuse pentru a ţine sub control virusul, Girteka Logistics a transportat volume consistente de bunuri de larg consum, alimente şi medicamente, deseori pentru consumul la domiciliu.

„Banii care nu vor mai merge pentru vacanţa în Spania, sau pentru o călătorie de afaceri, vor merge spre alte cheltuieli. Aceasta se întâmplă să fie o cheltuială benefică pentru sectorul de transport în care noi operăm”, a spus Kristian Kaas Mortensen.

De altfel, şi în cel mai grav moment al pandemiei, marea majoritate a camioanelor din flota Girteka au continuat să ruleze, livrând alimente şi medicamente, produse pentru care cererea nu a scăzut în lunile martie şi aprilie, susţine Mortensen.

„Din multe puncte de vedere, compania noastră este o infrastructură esenţială. Noi livrăm alimente pentru supermaketuri şi produse sanitare pentru farmacii şi spitale. Supermarketurile sunt deschise, la fel ca şi farmaciile şi instituţiile de sănătate, iar acestea reprezintă majoritatea locurilor unde ajung lucrurile pe care noi le transportăm. Practic, toate camioanele au continuat să ruleze tot timpul”, a spus Mortensen.

Pe toată perioada aceasta transportul cu camionul a fost responsabil pentru 39% din cererea de motorină a Europei, anul trecut. În acest an însă a apărut un surplus de motorină pentru că rafinăriile, care se confruntă că un colaps al cererii pentru combustibil de avion, au direcţionat combustibilul de avion spre producţia de motorină. Aceasta a creat un surplus de motorină într-un moment în care alte surse de cerere au fost anemice. Potrivit Bloomberg, în prezent barilul de motorină se tranzacţionează în Europa la o valoare cu 2,70 dolari peste barilul de ţiţei Brent, în timp ce anul trecut diferenţa medie de preţ a fost de 15 dolari, potrivit Agenţiei Internaţionale a Energiei.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x