Consumul de bere al românilor a atins noi recorduri

Românii se folosesc de tone de bere în fiecare an pentru a-și potoli setea. Asociația Berarilor din România ne arată prin cele mai noi date, că consumul de bere a crescut în mod impresionant. În urmă cu un an, fiecare român a băut în medie câte 85 de litri de bere. Față de 2017, consumul a crescut cu trei litri. Cu toate acestea, românii nu sunt pretențioși sau amatori de specialități. Doar 2% dintre aceștia preferă berea neagră sau pe cea nepasteurizată.

100 de halbe și încă 100 de sticle de bere sunt servite în medie doar într-un singur bar la mesele clienților. În ultimii ani, nu doar bărbații consumă bere, ci și femeile.

„Femeile cer cel mai mult bere blondă, bere brună şi sunt femei care cer şi nefiltrată, chiar la halbă. Sunt clienţi care vin dimineaţa, cer bere, sunt clienţi care vin seara şi cer bere şi blondă şi brună. Toată ziua dăm bere”, a declarat barmanul unei locații.

Această afecțiune apărută pentru bere se arată și în cifre. Fiecare român consumă în medie aproximativ 85 de litri de bere pe an.

Un lucru îmbucurător este faptul că 97% din toată cantitatea este producție locală, iar 70% din ingrediente sunt chiar aduse din agricultura românească. În plus, în decursul anului anterior, peste 5,4 milioane de litri de bere au fost exportați.

Cea mai apreciată bere este cea blondă. Peste 93% se declară fani ai acestui sortiment care se află primul în topul celor mai gustate beri. Pe ultimul loc în acest top se află berea fără alcool.

„Berea de tip specialităţi, aile, beille-aile, dark, strong, bere cu concentraţie de peste 6%, berea white sunt tipuri de beri care au început să apară şi în România, ca urmare a aşteptărilor pentru gust a românilor”, a explicat Directorul General al Asociației Berarii României, Julia Leferman.

Berea cu diferite sortimente nu este foarte solicitată, doar 2,25% dintre consumatori aleg o astfel de bere specială.

Chiar dacă pare neașteptat, se pare că românii își aleg tipul de bere în funcție de ambalaj. Cei care preferă să aleagă sticla sau doza au ajuns la un procent de 4% față de anul 2018.

Petul nu se mai află printre variantele preferate de către consumatori, fiind pentru prima dată în istorie aleasă de doar 50% dintre consumatori.

Sursa: observator.tv

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata