Corina Creţu critică din nou Guvernul, pe absorbţia fondurilor europene: „România s-a confruntat cu un risc de dezangajare de 800 de milioane de euro”

Comisarul european pentru politic regionale, Corina Creţu atenţionează din nou Guvernul că există riscul pierderii din fondurile alocate României, pentru că ţara noastră nu a depus proiecte suficiente, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR).

„La începutul anului 2018, România s-a confruntat cu un risc de dezangajare de 800 de milioane de euro, din cauza proiectelor insuficiente în cadrul Programului Operaţional Regional. La ora actuala, situaţia evoluează de la o zi la alta. În discuţiile repetate pe care atât eu, cât şi serviciile mele, le-am purtat cu autorităţile române de-a lungul anului, am agreat împreună un set de măsuri menite să reducă riscul de dezangajare, adică riscul pierderii din fondurile alocate României. De pildă, am aprobat fuziunea Programului Operaţional Iniţiativa pentru IMM-uri cu POR, am aprobat extinderea rezervei de proiecte eligibile, incluzând schema Casa Verde, modernizarea grădiniţelor, achiziţionarea de ambulanţe pentru toate judeţele şi redirecţionarea fondurilor spre zone cu o mai bună perspectivă de absorbţie, cum sunt proiectele pentru IMM-uri, domeniu către care am redirecţionat 150 de milioane de euro. 72,5 milioane de euro au fost realocate acum către Axa prioritară 8 ‘Dezvoltarea infrastructurii de sănătate şi sociale’ şi sunt fericită să văd că, prin extinderea scopului acestui program, cu ajutorul fondurilor europene vom putea moderniza ambulanţele din ţară, în beneficiul direct al cetăţenilor români”, a explicat comisarul european, pentru AGERPRES.

Oficialul a amintit că autorităţile române pot face cereri de plată până la data de 31 decembrie 2018.

„La nivelul nostru, al Comisiei Europene, noi suntem pregătiţi să primim plăţi până în 31…

Citeste continuarea pe Libertatea.ro