Decizia luată în plină criză energetică de Lidl, Kaufland și alte mari supermarketuri

De Jurnalul Național Actuale Economie Utile 201 citiri
2 min citire

Criza energetică și inflația care scade enorm de mult puterea de cumpărare se simt în țara noastră pe toate planurile.

Astfel că, războiul din Ucraina are un impact cumplit asupra întregii lumi, cel mai mult fiind resimțit în industria energetică și cea a alimentelor. Produsele pe care înainte oamenii și le permiteau cu ușurință, în acest moment au ajuns să coste enorm de mult. Acest lucru este influențat de criza energetică care i-a speriat pe proprietarii unor afaceri ai căror clienți sunt cetățenii de rând.

De asemenea, patronii lanțurilor de supermarketuri și hipermarketuri încearcă să facă economie, reducând la limita minimă orice consum sau cheltuială suplimentară. Pe lângă programul redus, aceștia au început să investească în tehnologie cu eficiență energetică mai bună sau în metode de producție proprie a energiei.

Mai mult decât atât, lanțuri celebre de magazine și-au montat panouri fotovoltaice și au înlocuit vitrinele vechi care consumau foarte mult curent, cu unele mai economice. Limitarea consumului de energie electrică aduce un plus de disconfort clienților.

Există un deficit de căldură și de lumină, iar după terminarea programului iluminarea în parcarea și în fața magazinelor nu se mai face.

„Magazinul este încălzit dar nu folosim gaze, ci mai degrabă e un sistem care recirculă căldura produsă de angrenajele de frig, iar iarna o transformă în căldură în pardoseală. Vara o transformă în aer condiționat pentru răcire”,  a precizat Valer Hancas, director de comunicare.

De asemenea, pe acoperișul anumitor magazine există suprafețe de 550mp de panouri fotovoltaice, care pot asigura până la 10% din energia pe care o consumă clădirea iarna.