Două din cinci şcoli din lume nu au spaţii destinate spălării mâinilor cu apă şi săpun

0

UNICEF (Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii) şi OMS (Organizaţia Mondială a Sănătăţii), în  dezbaterea privind redeschiderea şcolilor, au avertizat miercuri, în urma unor controale, în plan mondial, două din cinci şcoli din întreaga lume nu au spaţii destinate spălării mâinilor cu apă şi săpun, relatează EFE.

Actual, în plină pandemie de coronavirus, acest lucru trebuie să fie cerinţa fundamentală pentru ca o şcoală să funcţioneze în mod sigur, au precizat agentiile ONU.

Aproximativ 818 milioane de copii nu beneficiază de instalaţii sanitare de bază pentru a se spăla pe mâini în şcolile lor, ceea ce presupune un risc mai mare de contagiere cu COVID-19 şi alte boli, potrivit unui raport bazat pe date din 2019.

Iar peste o treime dintre aceşti copii, trăiesc în ţările din Africa Subsahariana şi în cele mai sărace ţări ale lumii, unde şapte din zece şcoli sunt lipsite de un spaţiu adecvat unde copiii să se poată spăla pe mâini, iar jumătate dintre acestea nu au nici măcar toalete.

În prezent, potrivit studiului, una din trei şcoli din întreaga lume are un acces limitat la apă potabilă, în timp ce aproape 698 de milioane de elevi nu au toalete adecvate în şcolile pe care le frecventează.

“Accesul la apă, toalete şi servicii de igienă este esenţial pentru prevenirea şi controlul efectiv al infecţiilor în toate contextele, inclusiv în şcoli”, notează într-un comunicat comun Tedros Adhanom Ghebreyesus, directorul general al OMS.

În opinia lui Tedros Adhanom Ghebreyesus, această cerinţă trebuie să fie o prioritate în strategiile guvernelor pentru a redeschide şcolile în timpul acestei pandemii de coronavirus.

Aşadar, UNICEF şi OMS au subliniat totodată că autorităţile trebuie să găsească un echilibru între măsurile de sănătate publică, raportate la impactul social şi economic reprezentat de o perioadă îndelungată de izolare.

Organizaţiile au reamintit, în acest sens, că există dovezi clare ale impactului negativ. pe care prelungirea perioadei de închidere a şcolilor, îl are asupra copiilor şi implicit asupra dezvoltării tuturor activităţilor economice şi sociale.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata