Vânzările Alibaba de Singles’ Day au crescut în primele 9 ore cu 25%, la 23 mld. dolari

De Jurnalul Național Afaceri 59 citiri
4 min citire




 Retailerul chinez Alibaba a a anunțat că vânzările sale în cadrul evenimentului Singles’ Day au crescut cu 25% în primele nouă ore la 23 de miliarde de dolari, aproape două treimi din vânzările magazinului online Amazon.com din ultimul trimestru, anunță Reuters.

Vânzările pentru întregul eveniment de 24 de ore, cu toate acestea, vor fi probabil mai mici decât anul trecut, cred analiștii, într-un moment în care expansiunea economică a Chinei se îndreaptă către un nivel redus istoric.

Evenimentul, devenit etalon pentru sentimentele consumatorului chinez, este, de asemenea, o vitrină pentru Alibaba Group Holding Ltd, pentru că firma intenționează să vândă acțiuni în valoare de 15 miliarde de dolari în Hong Kong. Alibaba, listată în SUA, a cheltuit mult pentru a-și diversifica afacerea, dar câștigă, încă, peste patru cincimi din veniturile sale din comerțul electronic.

La fel ca Black Friday și Cyber ​​Monday în Statele Unite, Singles’ Day a fost promovată ca un eveniment de cumpărături de către Daniel Zhang, președinte Alibaba și director executiv din 2009, și a devenit cel mai mare eveniment de vânzări online din lume.

Cunoscut și sub denumirea de „Double Eleven”, numele evenimentului provine de la data calendaristică 11 noiembrie.

Ceea ce a început ca un exercițiu de marketing a fost replicat de către rivali acasă și în străinătate. Pe lângă concurentul de lungă durată JD.com Inc, promoțiile de Singles’ Day pot fi găsite la Pinduoduo Inc, precum și la 11thStreet din Coreea de Sud și Qoo10 din Singapore.

Încetinirea creșterii vânzărilor online a determinat Alibaba să se extindă în zone mai puțin dezvoltate, în afara marilor orașe din China.

Alibaba a înregistrat vânzări online în valoare de 30 de miliarde de dolari pe platformele sale de Singles’ Day anul trecut, mult mi mult decât cele 7,9 miliarde de dolari realizate cu ocazia Cyber ​​Monday. Valoarea a fost cu 27% mai mare decât anul precedent, dar a fost cea mai mică din istoria de 10 ani a evenimentului.

Pentru acest an, Citic Securities prognozează o creștere a vânzărilor Singles’s Day de 20-25%, afectată parțial de încetinirea creșterii generale a comerțului electronic în China.

Alibaba, cu o valoare de piață de 486 miliarde de dolari, a dat startul festivalului de cumpărături cu o reprezentație în direct a starului american Taylor Swift.

Alibaba a spus că vânzările au atins 1 miliard de dolari în primul minut și opt secunde și au ajuns la 158,31 miliarde de yuani (22,6 miliarde de dolari) în primele nouă ore, în creștere cu 25% față de același punct anul trecut.

Alibaba a spus că se așteaptă ca peste 500 de milioane de utilizatori să facă achiziții în acest an, cu aproximativ 100 de milioane mai mult decât anul trecut.

Este pentru prima dată când Alibaba nu are în cârma sa, de Singles’ Day, pe co-fondatorul Jack Ma, după ce a demisionat în septembrie din funcția de președinte pentru a „începe o viață nouă”.

Sursa: Financiarul.ro.