Franța interzice zborurile pe distanțe scurte în efortul de a lupta împotriva schimbărilor climatice

De Jurnalul Național 301 citiri
3 min citire

Călătoriile aeriene între Paris și hub-uri regionale precum Nantes, Lyon și Bordeaux vor fi acum interzise.

Franța a interzis oficial zborurile interne pe rute scurte care pot fi parcurse cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate, într-o mișcare care vizează reducerea emisiilor companiilor aeriene.

Schimbarea, care a intrat în vigoare marți, va exclude în mare parte călătoriile aeriene între Paris și hub-uri regionale precum Nantes, Lyon și Bordeaux, cu zborurile de legătură neafectate.

Max Boycoff, președintele studiilor de mediu la Universitatea din Colorado, Boulder, a declarat că legea franceză va fi un caz de testare pentru guvernele din întreaga lume.

„Deși acest impact material este destul de minim – doar 2% din emisiile globale provin din aviație – în moduri simbolice, are o mulțime de achiziții”, a spus el pentru Al Jazeera. „Modul în care acest lucru generează conversații, la fel ca cea pe care o avem acum, poate deschide noi posibilități de reducere a emisiilor în altă parte.”

El a menționat că călătoriile cu trenul reprezintă aproximativ o treime din emisiile de hidrocarburi în comparație cu zborurile.

„Totul contează și felul în care ajungem dintr-un loc în altul contează, iar transportul în general contribuie la undeva între un sfert și 30% din emisiile globale. Acest lucru demonstrează puterea acțiunii politicii climatice”, a spus Boycoff.

Deși măsura a fost inclusă într-o lege privind clima din 2021 și deja aplicată în practică, unele companii aeriene au cerut Comisiei Europene să investigheze dacă este legală.

Legea specifică că serviciile feroviare pe aceeași rută trebuie să fie frecvente, în timp util și bine conectate pentru a satisface nevoile pasagerilor care altfel ar călători cu avionul – și să poată absorbi creșterea numărului de pasageri.

Laurent Donceel, șeful interimar al grupului industrial Airlines for Europe (A4E), a declarat că guvernele ar trebui să susțină „soluții reale și semnificative” la emisiile companiilor aeriene, mai degrabă decât „interdicții simbolice”.

A4E și-a evidențiat propria strategie de zero net până în 2050, care include trecerea de la combustibil pentru avioane la surse nefosili și desfășurarea aeronavelor alimentate cu baterii sau cu hidrogen.

Pasul vine în vreme ce politicienii francezi au dezbătut și cum să reducă emisiile de la avioanele private.

Sursa – www.aljazeera.com




Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc

Prețurile la carnea de porc și produsele din carne de porc reprezintă o preocupare suplimentară pentru mulți români. În perioada [...]

Cine e Călin Georgescu și ce avere are

Alegeri prezidențiale 2024: Ce avere deține Călin Georgescu, candidatul surpriză al primului tur? În conformitate cu legislația în vigoare, toți [...]

Platforma „educațională” a lui Andrew Tate Hustler’s University, spartă de hackeri

O investigație realizată de Daily Dot a dezvăluit un atac cibernetic asupra platformei „The Real World”, creată de influencerul controversat [...]

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2025, valoarea punctului de referință [...]