Google îşi propune să utilizeze doar energie fără emisii de carbon până în 2030

De Jurnalul Național Externe Lifestyle Sănătate 88 citiri
6 min citire




Până în 2030, Google, pornind de la obiectivul anterior, de a folosi exclusiv energie din surse 100% regenerabile, astfel deţinut de compania Alphabet, îşi propune să îşi alimenteze centrele de date şi birourile folosind exclusiv energie electrică fără emisii de carbon  a declarat pentru Reuters directorul său executiv.

”Obiectivul extins”, aşa cum l-a descris CEO-ul Sundar Pichai, va forţa Google să depăşească normele din industria tehnologică de compensare a emisiilor de carbon generate de consumul de energie electrică şi implică eforturi tehnologice şi politice.

”Problema este atât de imensă, încât mulţi dintre noi trebuie să deschidă calea şi să prezinte soluţii”, a declarat Pichai. ”Suntem un jucător mic, însă putem oferi un exemplu”, a adăugat el.

Din punct de vedre al planetei,iIncendiile de vegetaţie sălbatice care mistuie luna aceasta o suprafaţă record în vestul Statelor Unite au crescut nivelul de conştientizare al publicului cu privire la schimbările climatice, a precizat Pichai, iar Google doreşte să atragă şi mai mult atenţia prin noul său obiectiv, precum şi caracteristici de produs.

Iar, sursele de energie regenerabile, precum cele eoliene, solare şi altele, au reprezentat anul trecut 61% din consumul global de energie electrică pe oră al Google. Proporţia variază în funcţie de clădire, sursele fără emisii de carbon îndeplinind 96% din necesarul de energie pe oră al centrului de date al Google din Oklahoma, care se bazează pe energia eoliană, comparativ cu 3% în cazul operaţiunilor din Singapore, dependente de gaz.

Însă, Google a deveni mai optimist, în timp ce consumă puţin mai multă energie pe an, la nivel mondial, decât locuitorii şi sediile comerciale din Delaware, estimând astfel că poate reduce diferenţa cu ajutorul bateriilor pentru depozitarea energiei solare peste noapte, a surselor emergente precum rezervoarele geotermale, dar şi printr-o gestionare îmbunătăţită a necesităţilor energetice.

”Planificarea pentru a fi 24 de ore din 24 şi 7 zile pe săptămână fără emisii de carbon în centrele noastre de date şi campusuri din întreaga lume este o provocare logistică enormă, motiv pentru care am lucrat din greu anul trecut la modelarea modului în care putem face asta”, a spus Pichai. ”Şi ne simţim încrezători că putem realiza acest lucru până în 2030”, a adăugat el.

Pichai a refuzat să dezvăluie costul probabil al realizării acestui obiectiv.

În plus şi marii rivali ai Google, inclusiv Microsoft şi Amazon, au în vedere eliminarea unei cantităţi mai mari de carbon din atmosferă decât vor emite în deceniile următoare, însă niciunul dintre aceştia nu şi-a stabilit public un obiectiv de a stopa utilizarea energiei pe bază de carbon, notează Reuters.

La nivel global, toate companiile împărtăşesc un obiectiv comun de catalizare a întreprinderilor şi guvernelor să reducă poluarea climatică, mai înainte de anul 2030, când oamenii de ştiinţă au avertizat că încălzirea globală ar putea deveni catastrofală dacă nu va fi controlată în prezent.

Încă din 2007, Google este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon ceea ce înseamnă că a plantat copaci, a achiziţionat credite de carbon şi a finanţat proiecte pentru producerea energiei eoliene în zone în care aceasta este abundentă pentru a-şi compensa utilizarea cărbunelui şi gazelor naturale în alte regiuni. Potrivit estimărilor companiei, 1 milion de tone de emisii între 2006 şi lansarea sa din 1998, au fost compensate.

În planurile sale pentru viitor, noile obiective ale companiei includ aducerea a 5 gigawaţi de energie regenerabilă în apropierea unor furnizori, finanţarea plantării copacilor dincolo de nevoile sale de compensare şi schimbul de date sau crearea de parteneriate cu cinci sute de guverne din întreaga lume în vederea reducerii cu 1 gigatonă a emisiilor de carbon anual până în 2030.

Cât priveşte obiectivul Google pentru electricitate, acesta este fără emisii de carbon. O satisface o solicitare din partea a 2.000 de angajaţi ai societăţii care au formulat în noiembrie anul trecut o petiţie către companie pentru ca aceasta să nu mai vândă spaţiu de stocare a datelor şi alte instrumente de cloud companiile petroliere şi sau să finanţeze grupuri ori politicieni care neagă existenţa schimbărilor climatice.

Dar, luni, mai mulţi angajaţi care au semnat petiţia au atras atenţia că Google riscă să-şi submineze noile obiective în cazul în care continuă să sprijine clienţi şi politicieni care agravează încălzirea globală. ”Anunţul de astăzi (luni, n.a.) este un pas în direcţia corectă, dar urgenţa situaţiei necesită mai mult”, au transmis angajaţii într-un comunicat.

Aşadar, Pichai a declarat că Google va continua să ”sprijine pe toată lumea” cu serviciile sale de stocare în cloud şi că va ajuta companiile de exploatare a zăcămintelor de gaze şi petrol să facă tranziţia către alte surse.