În India, Ford a renunţat la societatea mixtă cu Mahindra

43

În prezent producătorul auto Ford Motor a renunţat la societatea sa mixtă cu firma Mahindra & Mahindra Ltd (M&M) din India, din cauza dificultăţilor provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.

Cele două companii au precizat, în comunicate separate, că decizia a fost cauzată de dificultăţile cu care s-a confruntat economia mondială în ultimele 15 luni, ceea ce a determinat firmele să-şi reanalizeze priorităţile privind alocarea capitalului.

„Economia mondială şi mediul de afaceri nu mai sunt la nivelul la care erau în octombrie 2019. Termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei era 31 decembrie, iar cele două companii au decis să renunţe la acord”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford, T. R. Reid.

Compania Ford şi grupul indian Mahindra & Mahindra anunţaseră în octombrie 2019 semnarea unui acord privind înfiinţarea unei societăţi mixte în India, o decizie menită să reducă riscurile pentru afacerea locală a grupului auto american şi să scadă costurile dezvoltării şi producerii de vehicule pentru pieţele emergente.

Societatea, evaluată la 275 de milioane de dolari, va da posibilitatea Ford să înregistreze Mahindra ca partener pentru dezvoltarea şi vânzarea de vehicule în India şi pe pieţele emergente, folosind facilităţile de producţie ale grupului auto american din această ţară.

În contextul auto, producătorul Ford îşi schimbă strategia pentru India, unde nu s-a aliat cu alţi producători locali. În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.

În octombrie 2019, Ford şi Mahindra and Mahindra estimau că vor lansa trei noi SUV-uri, şi vor dezvolta împreună vehicule electrice pentru pieţele emergente. Întrebat dacă acele planuri au fost anulate, Reid a răspuns: „La acest moment, nu putem vorbi decât de renunţarea la societatea mixtă”.

Însă, oficialii Ford au precizat că operaţiunile independente în India vor continua.

Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 8% pe plan global. Reid a declarat că strategia va continua, când a fost întrebat dacă Ford va căuta un alt parteneriat cu un producător auto în sud-estul Asiei.

În planurile de viitor, analiştii apreciază că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.

Producătorul auto american Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata