Inovaţie în Capitală: autobuz cu gaz natural comprimat.

De Jurnalul Național Auto Companii Utile 270 citiri
3 min citire

Economia circulară devine parte din definiția viitorului pentru Societatea de Transport București. Conducerea STB intenționează să introducă pe unul din traseele Capitalei, cu titlu experimental, un prototip de autobuz modernizat: primul pe plan european, care a fost transformat din EURO 3 în EURO 6 și folosește gaz natural comprimat. O NOUĂ VIAȚĂ PENTRU AUTOBUZELE STB BUNE DE CASAT SOLUȚIE PENTRU UN TRANSPORT PUBLIC MAI VERDE.

Astfel că, cu mai bine de 10 ani de funcționare pe străzile Bucureștiului și peste 700 de mii de km la bord, unul dintre vehiculele diesel trase pe dreapta pentru casat a renăscut. Noul prototip a fost transformat într-o mașină eco, prin montarea unei instalații de gaz natural comprimat.

Avem un vehicul euro3 modificat în euro 6 care utilizează gaz natural comprimat cu emisii poluante mult mai reduse, e vorba de particule care au o reducere de 10 ori mai mică decât varianta euro 3, de oxizi de azot care sunt reduşi, de asemenea, de circa 8 ori şi de monoxidul de carbon redus de 5 ori. E clar că emisiile poluante date de către motoarele diesel sunt mai mari decât cele utilizând combustibil alternativ„, precizează Adrian Criţ, director general STB.

În acest fel, Societatea de Transport București speră ca prin montarea instalațiilor de gaz natural comprimat să salveze cât mai multe vehicule din flota nefuncțională sau să prelungească durata de viață a celor vechi.

Vorbim de un prototip pe care ne-am dori să îl extindem pe scară largă. Ţine de decizia municipalităţii pentru ca, în conditiile în care Administraţia fondului de Mediu va pune la dispoziţia tuturor autorităţilor locale posibilitatea modificării vehiculelor dintr-un anumit grad de poluare în altul cu emisii poluante mai mici, atunci se va declanşa o achiziţie publică şi, în maximum 2 ani, circa 100 de vehicule vor putea fi puse la dispoziţia bucureştenilor. O decizie trebuie luată foarte repede în condiţiile în care durata de viaţă a acestor vehicule va fi extinsă cu circa 10 ani„, a mai spus directorul general STB.