După scumpirea cu 400% a tarifelor din energie într-un an de zile, cazurile halucinante nu se opresc aici. Distribuitorii de gaz și energie au început să provoace noi probleme consumatorilor, spun românii care protestează în mediul virtual.
Astfel că, facturile copleșitoare la energie și sărăcirea accelerată a românilor i-a determinat pe cetățeni să se solidarizeze în social media și să-și împărtășească experiențele.
Iată povestea bizară, distribuită în social media:
„De curând, un prieten foarte bun a devenit clientul minunatului Enel, la un tarif de 4 lei și ceva per KwH. I-au venit primele facturi pe două luni, de aproximativ 2.700 de lei. Ideea este că el este proaspăt proprietar la apartamentul unde a trecut la Enel și nu avea idee că media consumului pe 2021 a fost de peste 300 KwH și că NU va beneficia de ‘ocrotirea’ ordonanței în cauză.
Cei de la Enel nu i-au comunicat acest lucru când a semnat contractul și când a mers la ei, i-au aruncat ordonanța în față. Așadar, el moștenește media consumului vechiușui proprietar, deși el este client nou. Are cineva ideea dacă se poate face ceva să scape de aceste facturi sau s-a confruntat cineva cu această situație?”, a precizat românul, pe Facebook.
Românii, revoltați de facturile uriașe la energie
Românii copleșiți de facturile uriașe au reacționat virulent:
– „Asta nu poate fi corect! Mare măgărie!”;
– „Să meargă să discute, eu cred că există o rezolvare, pentru că el este client nou”;
– „Nu există nicio rezolvare. Singura variantă este instanța de judecată!”;
– „Sper ca măcar Dumnezeu să-i aibă în mila sa pe acești hoți, dacă ANRE tot nu face nimic!”.
Nu doar ENEL ar recurge la astfel de strategii murdare:
– „Aceeași problemă o am și eu cu CEZ. Se pare că am luat țeapă. Banii pe facturi nu-i mai primesc înapoi”, a scris un alt internaut.
Așadar, în timp ce buzunarele românilor s-au golit în ultimii doi ani de zile, băncile și companiile din energie au raportat profituri – record.