Profitul H&M a depăşit estimările în perioada iunie-august 2020

Foto: stockinvestitor.com
0

Datorită redresării rapide, după declinul provocat de pandemia de coronavirus (Covid-19), Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a raportat marţi un profit trimestrial peste previziunile analiştilor, transmite Reuters.

În perioada iunie-august 2020, profitul înainte de taxe s-a situat la aproximativ două miliarde de coroane suedeze (229 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un câştig de doar 191 milioane de coroane suedeze. În perioada similară din 2019, H&M raportase un profit de 5,1 miliarde de coroane suedeze, conform datelor preliminare.

“Ca rezultat al succesului noilor colecţii şi al acţiunilor decisive şi rapide, redresarea grupului H&M se desfăşoară mai bine decât se estima. Reducerile de preţuri combinate cu ţinerea sub control a costurilor ne-au permis să revenim pe profit”, se arată într-un comunicat al companiei suedeze.

Vânzările nete ale companiei au scăzut cu 19%, la 50,9 miliarde de coroane suedeze, în timp ce analiştii previzionau un declin de 18%.

La fel ca şi celelalte companii,restricţiile pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19) au forţat H&M să închidă temporar majoritatea magazinelor, să facă concedieri masive şi să renunţe la plata dividendelor, pentru prima dată de la listarea companiei suedeze, în 1974.

În acest context, compania a anunţat recent că-şi va reduce cheltuielile operaţionale, excluzând deprecierea şi amortizarea, cu aproximativ 20 – 25% în trimestrul doi, în timp ce cheltuielile de investiţii vor scădea la cinci miliarde de coroane suedeze, de la un nivel planificat iniţial de 8,5 miliarde de coroane suedeze.

În ultimii ani, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut.

Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M) are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

În România, primele magazine H&M, au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close