Restaurantele mici vor reducerea comisioanelor de livrare acordate platformelor de livrare

Un număr tot mai mare de lanțuri alimentare mici și mijlocii din SUA doresc să micşoreze comisioanele de comandă și livrare cu până la 30%. Acest lucru va afecta platformele de livrare – GrubHub, Uber Eats, DoorDash și Postmates, de care restaurantele speră să scape până în 2020, transmite Reuters.

Platformele de livrare taxează restaurantele pentru meniurile menționate pe site-urile lor, pe care clienții le utilizează pentru a plasa comenzi – similar cu modul în care turiştii rezervă camere de hotel prin intermediul unor terţi precum Priceline, Kayak sau Expedia. Restaurantele plătesc taxe mai mari dacă doresc să fie listate mai proeminent sau dacă utilizează serviciile pentru a livra comenzile plasate prin intermediul acestora.

„Au devenit un rău necesar”, a declarat Euripides Pelekanos, șeful executiv al grupului Bareburger, referindu-se la platformele de livrare. Lanțul de burgeri organici cu 46 de magazine speră să scape de toate platformele terților până în 2020.

În 2017, Bareburger a înregistrat venituri de 20 de milioane de dolari din comenzile plasate prin intermediul unor platforme terțe, a spus Pelekanos, dar a cheltuit, de asemenea, între 2,5 și 3 milioane de dolari pentru taxele conexe.

Pentru industria restaurantelor, această cotă de aproximativ 15% „este întreaga noastră marjă”, a spus Pelekanos.

Datorită concurenței intense între serviciile terților, restaurantele cu doar 25 până la 50 de locații au descoperit recent că pot negocia în termeni mai buni, potrivit Gaddis.

Săptămâna trecută, acțiunile GrubHub au scăzut cu 40%, după ce compania a raportat vânzări slabe.

Când Uber și-a raportat câștigurile, investitorii se așteptau să vadă că concurența de prețuri în activitatea sa principală de călătorie s-a ușurat – chiar și când se încălzește pentru activitatea de livrare a alimentelor.

„Unii investitori ar putea prefera Lyft și în locul Eats, ceea ce rămâne foarte competitiv”, a spus analistul Justin Post, Bank of America, într-o notă adresată clienților. Lyft este principalul rival al companiei Uber.

GrubHub, din Chicago, a mai spus că restaurantele „primeau mai multe comenzi cu prețuri generale mai mari ale biletelor prin intermediul platformei noastre de la un an la an” din 2014.

„Nu doar că restaurantele primesc mai multe comenzi, dar fiecare comandă este din ce în ce mai mare. Acest lucru se traduce într-un venit suplimentar crescut, care compensează comisioanele negociate”, au spus cei de la GrubHub.

Totuși, unele restaurante își construiesc propriile aplicații și apelează la operațiuni alternative de livrare. Având propriile aplicații sunt capabili să dețină date valoroase despre clienții care efectuează comenzi.

Sursa: News24.ro.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata