Șoferii români vor plăti roviniete mai scumpe care includ taxe pentru poluare în funcție de noxele emanate de maşină. Măsura a fost asumată prin PNRR. Noul sistem de taxare trebuie introdus până la jumătatea anului viitor.
Astfel că, taxe mai mari pentru şoferi de anul viitor în ciuda drumurilor proaste, pline de gropi, din multe zone ale României. O directivă europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate, conform digi24.ro. De asemenea, camioanele și autocarele care depășesc 3,5 tone vor plăti taxa pe kilometru de șosea parcurs. Așa arată proiectul asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din țară. Banii încasaţi ar urma să fie investiţi în infrastructură.
„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, a declarat Lucian Calmuș, reprezentant CNAIR.
România, pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană
În plus, România se află pe locul doi în Uniunea Europeană în privința ponderii în parcul auto a autoturismelor mai vechi de 10 ani. Peste patru milioane de mașini din țara noastră au peste 10 ani vechime, arată cele mai noi date ale parcului auto.
Mai mult decțt atât, alte 1,8 milioane de autoturisme se încadrează în grupa de vârstă 20 de ani de ani și peste.
Totodată, pentru a proteja cu adevărat mediul ar trebui impusă o taxă anuală fixă tuturor șoferilor indiferent de sectorul de drum pe care merg, atrag atenția activiștii de mediu.
„În funcție de norma de poluare, de fapt de cantitatea de emisii pe care o are autoturismul, să spunem că emite 150 de g pe km, să plătim cu 1 leu gramul pe an, adică 150 de lei pe an. Toți cei care circulăm emitem în atmosferă, ca atare trebuie să plătim toți, indiferent de locul în care ne aflăm”, consideră Dan Trifu, activist de mediu.