Rusia a relansat producţia automobilelor Moskvich, la o fostă fabrică a Renault

Rusia a relansat miercuri 23 noiembrie producţia automobilelor Moskvich, la o fostă fabrică a Renault, conform unui anunţ făcut de producătorul de camioane Kamaz, anunță Reuters.

Astfel că, fabrica, redenumită Fabrica de Automobile Moskvich din Moscova, se aşteaptă să producă 600 de maşini până la sfârşitul acestui an, dintre care 200 vor fi electrice.

Maşinile ar trebui să fie disponibile pentru cumpărare în decembrie, a precizat Kamaz într-un comunicat de presă.

În plus, designul maşinii va fi chinezesc şi va fi foarte diferit de Moskvich-urile originale.

Fabrica face parte dintr-un acord pe opt ani cu Kamaz, pentru a fabrica vehicule produse pe plan intern.

 

Anul viitor, vor fi asamblate cel puţin 50.000 de maşini, dintre care 10.000 vor fi electrice, conform comunicatului, urmate de 100.000, dintre care o cincime vor fi electrice, în 2024.

Relansarea vine în timp ce Rusia se străduieşte să devină o economie autosuficientă, pe măsură ce finanţele ţării continuă să fie sufocate de sancţiunile occidentale şi alte ramificaţii ale invaziei sale neprovocate a Ucrainei.

Potrivit standardelor din industrie, fabrica nu va produce maşini deosebit de rapid în următorii doi ani.

Fabrica Tesla din Shanghai este de aşteptat să producă peste 750.000 de maşini în acest an, de exemplu, în timp ce cea mai mare fabrică Toyota din Kentucky este capabilă să producă 550.000 de maşini în fiecare an.

Primarul Moscovei, Serghei Sobianin, a transmis în luna mai că fabrica va fi folosită pentru o relansare a celebrelor maşini după ce Renault şi-a vândut activele ruseşti către stat.

Producătorul francez deţinea un pachet majoritar de acţiuni la producătorul de automobile Avtovaz, înainte de a fi vândut pentru numai o rublă rusească şi cu o opţiune de răscumpărare pe şase ani.

Renault Rusia a fost, de asemenea, vândută statului pentru aceeaşi sumă simbolică.

Sobianin a precizat că decizia de a prelua uzina Renault a fost luată pentru a păstra mii de locuri de muncă.

CEO-ul Renault, Luca de Meo, a precizat că decizia de a vinde a fost ”dificilă, dar necesară” şi a fost ”alegerea responsabilă faţă de [cei] 45.000 de angajaţi din Rusia”.

Marca de maşini Moskvich a fost o sursă de mândrie pentru capitala Rusiei între ani 1946 şi 2001, numele traducându-se prin ”moscovit” sau ”originar din Moscova”, dar popularitatea maşinilor a dispărut după căderea comunismului şi a Uniunii Sovietice. Producătorul a fost apoi declarat în faliment în anul  2006.

 

Sursa: news.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata