Plan strategic „Renaulution”pentru marca Dacia

0 189

Joi grupul auto francez Renault SA şi-a fixat ca obiectiv îmbunătăţirea profitabilităţii şi majorarea reducerilor de costuri, în noul plan strategic „Renaulution” prezentat joi de directorul general Luca de Meo, transmite Bloomberg.

În priorităţile acestui plan, grupul Renault vrea să atingă o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să atingă o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

În planul strategic financiaro-economic prezentat joi, Renault a dezvăluit că intenţionează să îşi reducă şi mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro până în 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decât estima anterior, şi cu cinci miliarde de euro până în 2025.

„Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Această eficacitate crescută va alimenta viitoarea noastră gamă de produse : tehnologice, electrificate şi competitive. Va alimenta totodată, forţa mărcilor noastre, fiecare cu propriile ei teritorii clare şi diferenţiate; responsabile de rentabilitatea lor şi de satisfacţia clienţilor. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind maşini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerţ şi din energie”, a explicat explică Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

Pentru marca Dacia, plan strategic „Renaulution” prezentat joi prevede că: „Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-şi însă atributele specifice”. La rândul său, marca Lada va rămâne la rândul său o marcă sinonimă cu robusteţea şi soliditatea. „Ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate şi destinate unor clienţi interesaţi să facă o achiziţie raţională. Atât Dacia cât şi Lada vor include în viitor şi vehicule din segmentul C”, precizează grupul auto francez.

Pentru a creşte eficienţa mărcilor Dacia şi Renault, planul strategic prevede: reducerea numărului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversităţii de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă faţă de 0,3 milioane de unităţi în prezent.

La acestea se adaugă: lansarea a şapte modele până în 2025, dintre care două în segmentul C, relansarea unor modele emblematice şi eficienţă în emisiile de CO2 prin exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia).

Activitatea din anul 2020 a grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, în scădere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi.

În prezent Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Iar compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata