Transportatorii low-cost din Europa vor să câştige cote de piaţă în timp ce rivalii se restructurează

Foto: travelftee.info
0 20

Acum când pandemia de coronavirus afectează companiile aeriene din întreaga lume,  Ryanair Holdings Plc şi Wizz Air Holdings Plc, transportatorii low-cost din Europa, nalizează posibilitatea extinderii flotelor lor, transmite Bloomberg.

Compania Wizz Air, a treia mare companie aeriană low cost din Europa după Ryanair şi EasyJet Plc, a anunţat că va continua să îşi extindă flota de avioane, în contrast cu companiile aeriene tradiţionale din întreaga lume care caută să amâne preluarea avioanelor comandate producătorilor Airbus SE şi Boeing Co.

La fel şi compania Ryanair, care s-a opus pachetelor de sprijin acordate unor mari transportatori aerieni precum Air France-KLM şi Deutsche Lufthansa AG, a anunţat că va analiza posibilitatea de a comanda un număr suplimentar de avioane Boeing 737 Max, atunci când acest avion va fi autorizat să zboare din nou.

În viitor, astfel de evoluţii diferite ar putea modifica clasamentul transportatorilor europeni, având în vedere că Ryanair va urca câteva poziţii iar undeva în jurul anului 2023 ar putea să ajungă imediat după liderul Lufthansa.

Pentru aceasta există o explicaţie  care este aceea că transportatorii low-cost sunt în prezent într-o poziţie mai bună decât companiile aeriene tradiţionale deoarece au intrat în pandemia de Covid-19 cu rezerve de lichidităţi semnificativ mai mari.

Mai mult, în curând companiile low-cost se vor baza pe cursele pe distanţe scurte de tip point-to-point, care potrivit estimărilor Asociaţiei aInternaţionale de Transportat Aerian (IATA) ar urma să fie primele care îşi vor reveni după criză. În schimb, călătoriile pe distanţe lungi, de care depind transportatorii tradiţionali, ar putea să îşi revină abia în anul 2024, estimează IATA.

„După ce criza va trece şi va izbucni un război al preţurilor, Ryanair şi Wizz vor fi în prima linie a unui proces de consolidare şi expansiune care va dura între trei şi cinci ani, pe măsură ce rivalii din jurul lor se vor restructura”, susţine Mark Manduca, analist la Citi în Londra.

În prezent, compania Wizz, cu sediul în Ungaria, tocmai a anunţat că vrea să îşi extindă noua sa bază de pe aeroportul londonez Gatwick, de la un avion până la 20 de avioane în decurs de un an, dacă va putea obţine suficiente sloturi de decolare şi aterizare.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata