Un start-up de succes trebuie să folosească la maximum resursele online

De Continut Sponsorizat Publicitate 185 citiri
4 min citire




Dacă ai decis să lansezi o afacere și să mergi astfel pe calea antreprenoriatului, trebuie să știi că mediul online îți poate oferi resurse enorme indiferent de natura business-ului tău. Astfel, chiar dacă nu lansezi un magazin online sau o altă afacere care depinde în mod direct de internet, vei observa rapid că acest mediu virtual îți poate fi aliat, te poate ajuta să eviți multe probleme, să câștigi timp, să avansezi accelerat și să câștigi clienți noi / să îi fidelizezi pe cei pe care deja i-ai „cucerit”.

Tot mai mulți români își propun să se lanseze în antreprenoriat prin prisma programului Start-Up Nation, deși acest program are fonduri limitate. Indiferent de opțiunea aleasă, o afacere trebuie construită cu multă atenție la detalii și foarte multă implicare. Cu ce ajuta mediul online? Încă din prima clipă, ajută prin accesul la o cantitate imensă de informații. Ca (viitor) antreprenor, poți afla date despre programe de finanțare, poți citi sfaturi utile, poți chiar să interacționezi cu specialiști și cu alte persoane care au trecut prin provocările pe care urmează să le experimentezi. Pe internet găsești de asemenea furnizori de materii prime, colaboratori, idei de dezvoltare a afacerii și foarte multe alte date și informații extrem de folositoare. Scurtezi din timpul alocat acestor chestiuni și eviți unele probleme majore cu care te-ai putea confrunta.

Unul dintre domeniile în care succesul poate veni rapid chiar și cu o investiție mică (câteva mii de euro) și cu costuri de operare foarte reduse este comerțul electronic. Să lansezi un magazin online înseamnă un plan de afaceri bine conturat, o nișă aleasă, furnizori de încredere, stocuri și o politică de marketing care să îți scoată brandul în evidență. Soluțiile tehnice sunt foarte importante, deci ai nevoie de parteneri serioși pe partea de dezvoltare web (o platformă e-commerce la pachet cu suport și personalizare) și mai ales pe zona de hosting. De găzduirea unei pagini de internet poate depinde în sine afacerea, pentru că ai nevoie de uptime de cel puțin 99,9% și de o viteză de încărcare foarte bună pentru a nu rata vânzări.

De pagină web ai nevoie însă și dacă vei lansa o altă afacere unde nu vinzi propriu-zis ceva online. Poți primi rezervări online sau poți pur și simplu să folosești internetul pentru a te promova, pentru ca persoanele care reprezintă targetul afacerii tale să afle despre ceea ce oferi în mediul offline. Ce fel de afacere are nevoie de o pagina web și de prezență pe rețelele sociale? Cam orice business, de exemplu un magazin, un club, un restaurant, un hotel, o patiserie, brutărie sau cofetărie, un centru de divertisment, o clinică medicală, o florărie, o agenție imobiliară, o firmă de arhitectură, o firmă de croitorie și așa mai departe.

Pur și simplu, internetul te ajută să ajungi la mai mulți oameni care află astfel de existența afacerii tale. Românii petrec tot mai mult timp online și se informează online (inclusiv de pe smartphone și tabletă), deci este natural să fii la îndemâna lor atunci când au nevoie de servicii sau produse pe care business-ul tău le oferă. Internetul te poate ajuta să te promovezi exponențial, folosind chiar unele resurse gratuite. Prin prima rețelelor sociale, unele persoane pe care nici măcar nu le cunoști și clienții tăi actuali pot deveni agenți de marketing și vânzări, în mod natural: ei vor distribui pe Facebook și nu numai postări despre afacerea ta, vor interacționa cu informații și le vor prezenta, conștient sau nu, în rețelele lor de prieteni.