Vrei sa traiesti mai mult? Vezi ce si cum sa faci!

133

Daca te gandeai ca durata de viata se bazeaza pe genele mostenite de la parinti si bunici, ai doar partial dreptate. In timp ce genetica are cu siguranta un impact, fiecare dintre noi avem un control mai mare decat ne-am putea imagina asupra vietii noastre.

“Pana la varsta de 55 de ani, ritmul in care imbatranesti este influentat de gene doar intr-o proportie de 30%, in comparatie cu 50% atunci cand esti mai tanar, restul se datoreaza alegerilor si stilului tau de viata”, spune dr. Michael Roizen, de la wellness Cleveland Clinic. Pentru a-si da seama despre cati ani pot adauga la viata ta anumite obiceiuri, Dr. Roizen a creat testul RealAge, care utilizeaza date de la sute de studii de grupu, inclusiv la Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor si Centrul National pentru Statistica Sanitara. Cu ajutorul lui, a adunat cele mai importante obiceiuri si a estimat cat de mult ar putea fiecare dintre el sa-ti prelungeasca viata.

Adauga 2.2 ani: mergi pe jos 30 de minute pe zi

Mersul pe jos este crucial pentru mentinerea constanta a greutatii si pentru scaderea riscului de boli de inima si diabet. Uneori este dificil sa dispui de 30 de minute cursive pentru exercitii, asa ca specialistii sustin ca este la fel de util (si mult mai usor) sa mergi pe jos o jumatate de ora pe parcursul intregii zile. Un pedometru te-ar putea ajuta sa ramai mult mai motivat si mai dedicat acestui obiectiv. Cercetatorii spun ca persoanele care poarta un astfel de aparat de masura fac pana la 2000 de pasi mai multi decat cei care nu tin evidenta. “Daca ai un pedometru esti mult mai sincer cu tine si stii sigur cat de mult te misti” spune Dr. Roizen.

Adauga 5.6 ani: miscare fizica

La fel de important ca si mersul pe jos in fiecare zi timp de 30 de minute este sa-ti pui la lucru toti muschii.
100 de minute de miscare pe zi iti ofera cele mai mari beneficii de sanatate. O modalitate simpla de a face miscare: ridica-te si fa cateva exercitii in orice moment posibil, mai ales cand desfasori…

Citeste continuarea Aici

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata