Beneficiile activității fizice pentru copii

Activitatea fizică îmbunătățește pregătirea fizică și stima de sine a copiilor, le întărește valorile sociale și relația cu mediul. De asemenea, îi ajută să se distreze.

Mulți factori intervin în activitatea fizică. Aceștia sunt cei care au legătură directă cu îmbunătățirea sănătății copiilor: rezistența cardiorespiratorie, flexibilitatea, forța și rezistența musculară și coordonarea (foarte importantă în copilărie). Iată beneficiile exercițiilor fizice pentru copii:

Rezistența cardiorespiratorie

Inima și plămânii trebuie să se adapteze atunci când organismul nostru desfășoară activități care necesită mișcarea unor grupuri mari de mușchi pe perioade lungi de timp. Acest lucru va asigura circulația corespunzătoare a sângelui și recuperarea corpul nostru în urma efortului făcut.

Rezistența cardiorespiratorie la copii poate fi întărită prin: alergare domoală, înot, ciclism, canotaj, mers pe jos într-un ritm ușor, sărituri și așa mai departe.

Trebuie progresat lent și ținut cont că persoanele care nu au desfășurat activități pentru o anumită perioadă de timp ar trebui să înceapă încet și să crească treptat ritmul.

Forța și rezistență musculară

Forța musculară este abilitatea mușchiului de a genera tensiune și de a depăși forța opusă. Rezistența musculară este abilitatea mușchiului de a-și menține contracția pentru o perioadă prelungită de timp.

Copiii pot sări coarda, alerga, trage frânghia, fie pot face activități de aruncare a mingii, pot face canotaj, exerciții de forță într-o sală de gimnastică, menținerea sau împingerea unui anumit obiect etc. O activitate de acest tip, cu sarcină excesivă, poate fi dăunătoare în copilărie, deoarece corpul este în plină dezvoltare. Dacă aveți nelămuriri, vă recomandăm să apelați la un profesionist.

Flexibilitate

Este capacitatea articulațiilor de a efectua mișcări pe cât posibil. Nu este responsabilă de generarea mișcării, ci o facilitează. Se pot practica activități fizice, cum ar fi: întinderea ușoară a diferiților mușchi, dans, bowling, bandă de cauciuc, sport, cum ar fi gimnastică, karate, judo și altele similare.

Deși în copilărie flexibilitatea este mai mare, este  indicat să se înceapă aceste activități la o vârstă fragedă și să se mențină pe tot parcursul vieții.

Coordonare

Este abilitatea de a folosi simțurile, de a-și pune în evidență vederea și auzul, împreună cu mișcarea diferitelor părți ale corpului. Astfel, vor putea face mișcări cu precizie și ușurință.

Coordonarea include:

Echilibrul corporal, fiind capacitatea de a menține o anumită poziție. De exemplu, mersul pe o bară fixă.

Ritmul

Percepția corpului și a spațiului și a coordonării spațiale, modul de a face un salt sau de a învăța un pas de dans.

Coordonarea ochi-picior, cum să conducă o minge cu piciorul.

Coordonarea ochi-mâini, cum ar fi lovirea unei mingi cu racheta.

Aceste activități sunt foarte importante, în special în copilărie, deoarece:

Împiedică căderea.

Oferă satisfacție.

Contribuie la dezvoltarea fizico-psihică.

Nu trebuie uitat faptul că activitatea sportivă trebuie să se adapteze vârstei și maturizării fizice și funcționale a individului, evitând specializarea timpurie și presiunile inutile la o vârstă fragedă.

Ținând cont de aceste beneficii, vă recomandăm să vă impulsionați copiii să facă mișcare. De exemplu, pentru a-i determina să facă mișcare puteți cumpăra trotinete pentru copii.

De asemenea, o bună idee poate fi și achiziționarea de skateboard și longboard pentru copiii voștri.

În prezent, în magazine există multe elemente care îi pot ajuta pe cei mici să facă mișcare. Important este să-i determinați să conștientizeze importanța ei pentru sănătatea corpului și dezvoltarea lor corespunzătoare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata