Cum să devii fruntaş în satul tău, deschizându-ți o afacere

0 13

Dacă inițial ai plecat pentru câteva luni în satul natal, că tot munceai de acasă și ai vrut să te bucuri de natură și de cei dragi și, ulterior, dorința ta de a te întoarce în oraș a scăzut considerabil, mai ales că ai un job flexibil, remote, și chiar iei în considerare posibilitatea de a te muta la țară, fii sigur că și într-un asemenea loc poți avea succes dacă ai inițiativă. Un avantaj ar fi faptul că Uniunea Europeană sprijină cu fonduri nerambursabile businessurile din mediul rural, iar tu poți profita de acest lucru, mai ales dacă ești tânăr. Așadar, îți poți deschide o afacere de succes acasă, devenind propriul tău angajat și având și sprijinul familiei totodată. 

În primul rând trebuie să crezi în ceea ce-ți dorești, să rămâi constant în ceea ce vrei, să fii dispus să depui eforturi considerabile, iar succesul va veni ca un rezultat firesc. Deși pandemia va avea un sfârșit, ia-ți măsuri de precauție și nu investi în domenii precum HoReCa, organizare de evenimente, after-school-uri etc. 

În articolul acesta, îți prezentăm câteva idei de businessuri care se potrivesc mediului rural:

Avicolă

O avicolă este mult mai ușor de pus pe picioare și de întreținut decât o crescătorie de ovine sau bovine. În principal, cea mai mare parte din buget va fi investită în stabiliment, la care se adaugă desigur păsările, furajele, plata angajaților, printre care și un medic veterinar, măcar în regim de colaborare, o sursă puternică de căldură și una de rezervă, cum ar fi un generator.

Pentru o avicolă nu ai nevoie de o suprafață de teren prea mare, iar după ridicarea clădirii, poți cumpăra boboci de gasca și boboci de rata, păsări deloc pretențioase, a căror carne este extrem de apreciată. Nu merge pe varianta găinilor, ci încearcă altceva pentru a avea mai puțini competitori. 

Înaripatele cresc repede, ajung la maturitate într-un timp relativ scurt, iar carnea de gâscă și rață este o delicatesă.

Fabricarea de botoșei și plăpumi din lână

Dacă locuiești într-o zonă recunoscută pentru creșterea de ovine sau dacă te afli în proximitatea Sibiului, a Albei sau la Suceava, poți lua la prețuri modice lână, pe care țăranii uneori chiar o aruncă, neavând unde să o depoziteze. Aceasta poate fi valorificată prin tricotarea de ciorapi de tip botoșei și pături tradiționale, mai ales dacă vei reuși să achiziționezi mașini de tricotat moderne și vei colabora cu femeile din sat care fac asta de o viață. 

Poți veni cu ceva nou, de exemplu, ciorapi dungați, multicolori, cu emoticoane, diferiți unul de celălalt, astfel încât să aduci un plus de modernitate acestui accesoriu atât de căutat în sezonul rece. Cât despre păturile groase din lână, poți miza pe modele variate, culori vii, modele tradiționale sau chiar mesaje inscripționate, de tipul „Șezi blând, de căldură avem noi grijă!”, „Ca la bunica acasă” și altele similare. Probabil, la început, nu vei avea resurse financiare să investești în promovare, însă îţi poți ruga cunoscuții să fie modele, să le faci fotografii profesionale și să le postezi pe o pagină dedicată businessului. 

Dacă vei miza pe calitate, cea mai bună reclamă ți-o vor face chiar clienții mulțumiți. Este esențial să vii cu un conţinut inovativ, cu o poveste în care să prezinți produsele tale, cu vloguri în care oamenii care lucrează pentru tine să explice publicului larg de ce e importantă reînvierea unei tradiții. 

Poți să cochetezi și cu alte idei, fără însă a le implementa. De exemplu, dacă părinții au solarii, îi poți ajuta, însă e de preferat să nu variezi de la început sectorul de activitate, ci să mizezi pe unul singur în care să devii un nume de referință. Cât despre denumire, alege una simplă, catchy, ușor de reținut.

Poate că nu este o perioadă extraordinară pentru a te apuca de afaceri, însă dacă vei livra produse care țin de nevoile imediate ale oamenilor, nu ai cum să dai greș.

Sursa foto: unsplash.com

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata