Compania media online, evaluată cândva la 5,7 miliarde de dolari, caută protecție în caz de faliment după ce s-a grăbit să găsească un cumpărător.
Vice Media a depus cerere de protecție în caz de faliment, cea mai recentă companie de media digitală care a slăbit după o ascensiune fulgerătoare.
Vice a declarat luni că a fost de acord să-și vândă activele unui consorțiu de creditori – Fortress Investment Group, Soros Fund Management și Monroe Capital – în schimbul unui credit de 225 de milioane de dolari. De asemenea, alte părți vor putea depune oferte.
Depunerea de faliment la capitolul 11 a fost anunțată la câteva săptămâni după ce compania a anunțat că va anula programul său emblematic Vice News Tonight și va concedia angajați. Se preconizează că disponibilizările vor afecta peste 100 de angajați din forța de muncă de 1.500 de persoane, a raportat The Wall Street Journal. Compania a mai spus că își va pune capăt mărcii Vice World News, făcând Vice News singurul său brand la nivel mondial.
Falimentele depuse conform capitolului 11 al Codului de faliment al Statelor Unite sunt menite să protejeze o companie îndatorată de creditorii săi pentru a facilita vânzarea sau reorganizarea acesteia într-o întreprindere profitabilă.
Depunerea de luni vine în timpul unui val de disponibilizări și închideri din mass-media – inclusiv reduceri de locuri de muncă la lanțul de publicații de ziare Gannett, National Public Radio și The Washington Post. În aprilie, BuzzFeed Inc a anunțat că postul său de media digital, câștigător al Premiului Pulitzer, BuzzFeed News, a fost închis ca parte a unei eforturi de reducere a costurilor de către societatea-mamă.
Situația economică incertă actuală și scăderea vânzărilor de publicitate digitală au redus, de asemenea, profitabilitatea marilor companii de tehnologie, de la Google la Facebook.
Rădăcinile Vice Media datează din 1994, odată cu lansarea revistei originale de punk a lui Vice la Montreal. Vice s-a mutat curând la New York și s-a transformat într-o companie media globală.
De-a lungul anilor, Vice și-a dezvoltat o reputație pentru jurnalismul direct care a acoperit povești îndrăznețe din întreaga lume. Activele companiei media includ, de asemenea, producția de filme și TV, o agenție de marketing internă și mărci precum Refinery 29 și Unbothered.
Compania media s-a chinuit să-și schimbe profiturile în ultimii ani. Pe măsură ce se confrunta cu o criză financiară, Vice a asigurat în februarie 30 de milioane de dolari în finanțare prin datorii de la Fortress Investment Group, a raportat The Wall Street Journal.
În 2017, Vice a fost evaluat la 5,7 miliarde de dolari. Majoritatea experților estimează că compania valorează acum doar o fracțiune din aceasta, a raportat The New York Times luna aceasta.
Co-CEO Bruce Dixon și Hozefa Lokhandwala au spus că procesul de vânzare va consolida compania și o va poziționa pentru o creștere pe termen lung, „protejând astfel tipul de jurnalism autentic și crearea de conținut care face din VICE un brand atât de de încredere pentru tineri și un brand atât de apreciat. partener cu mărci, agenții și platforme”.
Sursa – www.aljazeera.com