5 Tipuri de Cârlige de Remorcare

0 9

Sunt multe tipuri de cârlige de remorcare folosite. Cârligele de tip receiver sunt probabil cele mai populare și sunt la rândul lor împărțite în 5 clase și folosite în funcție de tipul de vehicul la care se atașează.

Important de reținut,  atunci când cauți tipul de cârlig potrivit nevoilor tale, este că fiecare cârlig auto de remorcare are scopul său unic și un mecanism de prindere propriu precum și anumite capacități și mărimi. Probabil cea mai simplă clasificare a carligelor de remorcare ar fi să fie grupate în cârlige care poartă greutatea și cârlige care distribuie greutatea. 

Accesoriile pentru remorci pot fi de asemenea clasificate în funcție de tipul de mecanism pe care îl folosesc pentru a conecta vehiculul de remorcare.

Măsurile de siguranță trebuie întotdeauna respectate atunci când trageți remorci; nu trebuie să depășești niciodată capacitatea de tractare a vehiculului de remorcare. De asemenea, greutatea remorcii încărcate nu trebuie să depășească niciodată capacitatea pe care o suportă  cârligul de remorcare. Este recomandat să verifici recomandările producătorului cârligelor pe care le folosești pentru remorcare și cotele de greutate care sunt specificate în manualul vehiculului.

Cârlig receiver / receptor

Cârligele de tip receptor se împart în cinci clase de la 1 la 5, în funcție de greutatea maximă care poate fi remorcata cu ajutorul acestora. Acest tip de carlig este cel mai des întâlnit la remorci. Cârligul receptor este de fapt un tub receptor pătrat pe care se pot monta o multitudine de componente și accesorii. Cârligele care se încadrează în clasa I și ÎI sunt considerare variante de bază pentru a transport încărcături. Pe de altă parte, cele din clasele III, IV și V au sisteme de distribuție a greutății.

Cârlig de distribuire a greutății

Cu toate că accesoriile de distribuție a greutății sunt considerate în cele mai multe cazuri ca fiind niște atașamente de prindere, acestea trebuie totuși menționate împreună cu alte diferite tipuri de carlige. Acestea sunt montate pe receptorul spate al unui vehicul de remorcare cu scopul exclusiv de a răspândi uniform greutatea pe remorcă și vehiculul de remorcare. Distribuția greutății se realizează prin utilizarea tijelor lungi, denumite tije cu arc, care iau efectiv greutatea din spatele vehiculului, făcându-l astfel mai ușor de condus. Această caracteristică importantă face că acest tip de carlig sau sistem de prindere să fie foarte popular în rândul celor care folosesc vehicule pentru camping.

Cârlig gât de lebădă

Acest tip de carlig este conceput în mod special pentru a îmbunătăți experiența de remorcare, permițând o raza de viraj mai strânsă, fără a provoca neplăceri în cabina camionului. Printre accesoriile cu care vine echipata o mașină, se regăsește de multe ori și un astfel de tip de carlig. Cel mai mare avantaj al carligului gât de lebădă față de cârligul a cincea roată este că mecanismul acestuia din urmă este mai puțin intruziv, permițând astfel utilizarea completă a patului de camion atunci când nu este tractat. Acest tip de carlig este de regulă folosit pentru a tracta remorci mari și încărcături grele.

Cârligul a cincea roată

Acest tip de carlig este instalat în interiorul camionului și este realizat special pentru a tracta încărcături grele și camioane de tip pickup. Capacitatea unui cârlig a cincea roată se încadrează între 7.5 și 15 tone. Cârligul se sprijină pe fața punții spate și astfel camioanele cu pat lung sunt cele la care se folosesc cel mai frecvent aceste tipuri de carlige.

Un cârlig mobil poate fi folosit în cazul camioanelor cu par scurt pentru a preveni lovirea remorcii de cabină. De asemenea, este de la sine înțeles că aceste cârlige a cincea roată pot fi folosite doar cu camioane pickup. Acest tip de cârlig oferă cea mai bună amortizare care îi permite să absoarbă denivelările și să manevreze cu ușurință cotiturile și virajele drumului.

Cârlig pivot

Cârligul pivot este practic format dintr-un carlig și un inel pentru a atașa remorca de vehiculul care o tractează. Cârligul pivot este atașat de ramă vehiculului de remorcare, iar luneta este atașată la remorcă. Aceste tipuri de carlige se pare că sunt extrem de populare fiind ideale pentru camioanele mari de tip comercial, basculante și remorci mari.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x