Chinezii vor inaugura pe 6 decembrie o secțiune de 371 km în provincia Heilongjiang, viteza maximă fiind de 250 km/h. Va fi deschisă și o linie de mare viteză de 436 km între Ganzhou și Shenzhen, viteza maximă fiind 350 km/h.
O secțiune de 113 km va fi deschisă nu departe de granița cu Coreea de Nord, iar o linie de 171 km între două porturi la râul Yangtse va fi și ea inaugurată, viteza maximă fiind 350 km/h.
În contextul social local, la întrebarea, de ce China construiește atât de repede și atât de ieftin căi ferate de mare viteză, se răspunde:
– costul cu forța de muncă este mic
– forța de muncă este aproape nelimitată
– exproprierile se fac rapid și ieftin, dat fiind regimul totalitar
– nu se pierde timp cu licitații și contestații
– statul este extrem de puternic și toate resursele de cercetare au fost mobilizate
– standardizare puternică a tehnicilor de construcție pentru a scădea cât mai mult costurile
– diversele autorități sunt dornice să investească în căi ferate pentru a crea locuri de muncă.