Platforma Amazon Autos, parte a Amazon, se extinde în SUA. Gigantul comerțului online acoperă prin platforma sa de comercializare a mașinilor noi 48 de orașe, inclusiv Los Angeles, Atlanta, Dallas, Miami și New York, iar planurile de viitor includ Canada și chiar state din Europa.
Amazon afirmă că intenționează să adauge noi mărci la oferta sa, pe măsură ce aceasta continuă să crească
În prezent, serviciul permite utilizatorilor doar să caute, să comande, să finanțeze și să programeze ridicarea vehiculelor mărcii Hyundai. Cu toate acestea, Amazon afirmă că intenționează să adauge noi mărci la oferta sa, pe măsură ce aceasta continuă să crească.
În opinia Automotive News, care îl citează pe Fan Jin, directorul de proiect al Amazon Autos, platforma online este „un nou canal de vânzări” pentru dealeri, aceștia rămânând foarte importanți în relația cu clientul.
Astfel, „Ei își pot lista inventarul și pot beneficia de milioanele de clienți Amazon care fac cumpărături la noi”, a explicat Jin, adăugând și că experiența online va aduce clienți mulțumiți la dealeri.
Internetul este canalul principal de vânzare pentru mulți comercianți de mașini uzate
Ideea de a cumpăra o mașină online nu este nouă. Producătorii și dealerii lucrează de ani buni la digitalizarea completă a acestui proces complex. Totodată, internetul este canalul principal de vânzare pentru mulți comercianți de mașini uzate. În acest context, șefii Amazon au decis să se implice în acest proces de achiziție.
În primele două faze pilot, angajații Amazon și apoi prietenii și familiile acestora au servit drept bază de clienți. Potrivit Hyundai, testele din timpul fazei pilot închise au condus la „reduceri semnificative ale duratei tranzacțiilor”.
Acum începe o fază beta, publică, în care vor fi incluși clienți din mai multe zone ale SUA. Nici Amazon, nici Hyundai nu au declarat câți dealeri iau parte la lansare, însă în Statele Unite marca Hyundai are în prezent 841 de dealeri.
80% din rețeaua de dealeri a fost interesată să participe la proiectul cu Amazon
Într-un interviu acordat luna trecută, Jose Muñoz, CEO al Hyundai Motor North America, a declarat că 80% din rețeaua de dealeri a fost interesată să participe la proiectul cu Amazon.
În același timp, oficiali Amazon au confirmat că, în 2025, vor fi adăugați în platformă mai mulți dealeri Hyundai, orașe și chiar opțiuni pentru rezervarea unui test drive. De asemenea, vor fi adăugate opțiuni extinse de finanțare, în prezent acest lucru fiind realizat exclusiv prin prin Hyundai Capital.
La fel ca toți vânzătorii care oferă bunuri pe Amazon, dealerii auto vor plăti o taxă, însă cei care și-au dat acordul să fie incluși în prima fază „beta” vor fi scutiți de aceasta.
Este important de notat că și clienții din Germania pot găsi deja vehicule Hyundai pe Amazon într-un „Brand Space” digital. Cu toate acestea, o achiziție nu este încă posibilă în această țară, cei interesați putând solicita doar o ofertă de la un dealer.
„Ca un prim pas, colaborarea servește pentru a atrage mai multă atenție și a face marca mai vizibilă. În al doilea pas, dorim să trecem și la generarea concretă de lead-uri”, a declarat șeful Hyundai Germania, Ulrich Mechau, pentru Automobilwoche.
Pe lângă adăugarea unor noi zone de comercializare, precum Canada sau state din Europa, Amazon va căuta și ale mărci pe care să le includă în platformă, Hyundai fiind doar „partenerul oficial de lansare”. Mulți se așteaptă ca afacerea să fie extrem de interesantă în special pentru mărcile chinezești care își doresc să intre pe piețele din America e Nord și Europa.
Sursa – www.economica.net