Cum să câștigi încrederea pacienților cu frică de stomatolog

De Continut Sponsorizat Publicitate Sănătate 194 citiri
5 min citire




Tot mai mulți oameni, indiferent de vârstă, dezvoltă distres sau frică față de vizitele la stomatolog. Din acest motiv, aceștia amână consulturile necesare în mod regulat și ignoră problemele care pot cauza afecțiuni mai greu de tratat. Majoritatea dintre aceștia se confruntă cu frica din cauza unor experiențe mai puțin pozitive în cabinetul altor medici stomatologi. Rămâne de datoria ta să îi ajuți pe aceștia să redobândească încrederea că scaunul stomatologului este cel mai sigur și confortabil loc. În acest fel îi poți ajuta să conștientizeze importanța vizitelor și a prevenirii complicațiilor la nivel dentar. Iată câteva sfaturi:

 

Ajută-i să se simtă confortabil

Este un lucru cunoscut că pacienții simt o senzație de stres când sunt nevoiți să facă vizite la doctori, în cadrul spitalului sau la cabinetele personale, indiferent că aceștia sunt medici de familie sau stomatologi. Atmosfera rece, mirosurile, agitația generală și expunerea la echipamente medicale pot da senzația de anxietate și panică în cazul celor care se expun rar acestor medii. În prezent, cabinetele de stomatologie devin mai prietenoase și pun un puternic accent pe elementele de decor, pentru a oferi confortul necesar. 

Nu doar în cazul copiiilor, ci și în cel al adulților, contează felul în care aceștia percep spațiul și elementele pe care le au la dispoziție, atât în sala de așteptare, cât și în cabinetul propriu-zis. Optează pentru culori calde, vesele folosește elemente de decor primitoare, precum perne, reviste, flori și mobilier în culori naturale, precum nuanțele de lemn. Sala de așteptare este locul în care pacienții încep să-și formeze o opinie, iar cu cât reușești să apropii aspectul acesteia de cel al unei camere confortabile, cu atât mai relaxați vor deveni înainte să intre în cabinet.

 

Discută deschis și explică-le procedeele

Una dintre greșelile pe care stomatologii le fac adesea este lipsa de comunicare cu pacienții. Aceștia pot arăta curiozitate față de procedeele pe care urmează să le faci, indiferent că este vorba de o extracție sau o lucrare complexă. Poți chiar să le arăți echipamentele folosite și materialele, în special dacă ai o comandă nouă. De exemplu, explică-le mai multe despre tipul de ciment glassionomer pe care îl folosești și ce rol joacă acesta în intervenția prin care urmează să treacă. La fel de important este să le arăți cât mai clar cum pot folosi anumite tehnici și aparate de îngrijire a cavității bucale. Recomandă un dus bucal pentru pacienți, fără a uita să discuți cât mai mult despre importanța acestuia și chiar să le faci recomandări. O abordare cât mai transparentă a relației medic-pacient reprezintă un pas important spre consolidarea încrederii.

 

Implică-te în procesul fiecărui pacient

Un stomatolog care inspiră încredere este și unul implicat în procesul de tratare, vindecare și recuperare a fiecărui pacient. Acest lucru poate implica, adesea, acceptarea unui număr redus de pacienți, pentru a putea să-ți faci treaba cât mai bine și autentic. A rămâne autentic practicii tale este un element important în relația pe care o ai cu pacienții. Dacă aceștia se simt în siguranță în mâinile tale, vor reuși să depășească fricile sau stresul pe care le simțeau până acum în legătură cu vizitele la medicul stomatolog. În cabinetul tău trebuie să oferi:

  • servicii de calitate;
  • aparatură modernă;
  • grijă;
  • confort;
  • explicații;

Dedicarea pentru munca ta te va ajuta să clădești o comunitate conștientă de importanța grijii pentru sănătatea orală. Nu uita că educația este cea care le va oferi pacienților o bază pentru crearea unor obiceiuri sănătoase.

 

Mai mult decât vânzarea serviciilor tale este importantă atitudinea spre ghidarea pacienților spre un viitor fără griji în ceea ce privește dantura. Cabinetul tău este locul ideal pentru ca orice pacient să-și înceapă călătoria dincolo de frica de stomatolog.