În ce sens, anul 2024 a fost unul transformator pentru DIGI, în România?

De Jurnalul Național 38 citiri
6 min citire

 

În afirmaţiile sale, „Anul 2024 a fost unul transformator pentru DIGI Communications, marcat de realizări operaționale și strategice puternice pe toate piețele noastre. În Spania, am avut performanțe remarcabile, ajungând la o cotă de piață de aproximativ 10% atât pe segmentul de telefonie mobilă, cât și pe cel de broadband, într-una dintre cele mai competitive piețe telecom din Europa.

În România, am atins un moment istoric, devenind al doilea cel mai mare operator de telefonie mobilă, cu RGU pe mobil în creștere organică cu 13% de la an la an, menținându-ne totodată poziția de lider în segmentele noastre principale. În același timp, ne-am lansat operațiunile comerciale în Portugalia și Belgia, extinzând prezența internațională a DIGI, grație eforturilor remarcabile ale echipelor noastre. Pe partea de fuziuni și achiziții, am cumpărat în Portugalia compania Nowo Communications și am vândut o parte din rețeaua noastră FTTH din Spania către un consorțiu condus de Macquarie Capital.

Aceste reușite s-au tradus într-o performanță financiară solidă, cu venituri și alte încasări care au ajuns la 2,33 miliarde de euro. Suntem recunoscători clienților noștri din cele cinci piețe care aleg în continuare DIGI pentru servicii de conectivitate de înaltă calitate, la prețuri accesibile. Încrederea lor ne susține ambiția de a inova și de a ne extinde, iar noi așteptăm cu nerăbdare să valorificăm acest trend în 2025”, declară Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications.

În anul 2024, Digi a continuat să înregistreze creșteri pe întreg portofoliul de servicii

EBITDA ajustată a crescut cu 15,8% comparativ cu 2023, ajungând la 685 de milioane de euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 14,1% de la an la an, până la 580 de milioane de euro.

Din precizările companiei, în 2024, Digi a continuat să înregistreze creșteri pe întreg portofoliul de servicii, depășind 27,8 milioane de acorduri generatoare de venit (RGU) în România, Spania, Italia și Portugalia. Aceasta înseamnă o creștere de 16,4% față de 2023. Pe o bază comparabilă, excluzând impactul RGU provenite din achiziția Nowo Communications în Portugalia, numărul de clienți din cele patru piețe a crescut cu 14% față de 2023.

A reprezentat 48% din totalul RGU-urilor pe cele patru piețe

Divizia de servicii mobile se evidențiază prin generarea celui mai mare număr de RGU în cadrul portofoliului Grupului, reprezentând 48% din totalul RGU-urilor pe cele patru piețe. Continuând tendința din trimestrele precedente, în T4 2024 segmentul de telefonie mobilă a ajuns la 13,2 milioane de RGU, în creștere cu 22% față de anul anterior, acoperind clienți din România, Spania, Portugalia și Italia.

Numărul total de RGU pe piața din România a atins 18,2 milioane

În România, segmentul de servicii mobile a ajuns la 6,6 milioane de RGU, în creștere cu 13% comparativ cu 2023. Serviciile de internet fix (broadband) au înregistrat o majorare de 6,9% în 2024, față de 2023, ajungând la 4,9 milioane RGU, în timp ce segmentul Pay-TV (cablu și satelit) a crescut cu 3,3% față de anul anterior, ajungând la 5,9 milioane RGU. Împreună cu telefonia fixă, numărul total de RGU pe piața din România a atins 18,2 milioane la finalul anului 2024, în creștere cu 7,2% față de 2023.

În Spania până la 5,9 milioane RGU

În Spania, operațiunile au continuat performanța remarcabilă în 2024, cu o creștere de 30% a numărului de utilizatori de servicii fixe, internet și telefonie mobilă față de 2023, ajungând la 8,4 milioane RGU. Utilizatorii de telefonie mobilă au crescut cu 25,7%, până la 5,9 milioane RGU, iar numărul clienților de internet fix (broadband) a avansat cu 42,1%, ajungând la 1,95 milioane. La data publicării acestui raport, am depășit pragurile de 2 milioane de clienți de internet fix și 6 milioane de utilizatori de telefonie mobilă.

În Italia, utilizatorii de telefonie mobilă au crescut cu 16,7% față de anul anterior, până la 490 de mii RGU, la finalul anului 2024.

În Portugalia, Digi Communications și-a lansat operațiunile comerciale pe 4 noiembrie 2024, oferind o gamă completă de servicii de telecomunicații, inclusiv internet prin fibră optică, servicii de voce și date mobile (2G/4G/5G), televiziune și telefonie fixă. Digi Portugal a construit de la zero o infrastructură modernă de fibră optică și o rețea națională de telefonie mobilă, folosind tehnologii de ultimă generație pentru a furniza soluții de înaltă calitate la prețuri accesibile. De asemenea, în T4 2024, Grupul a finalizat achiziția Nowo Communications, al patrulea jucător de pe piața telecom din Portugalia, ale cărui rezultate au fost consolidate începând din noiembrie 2024. Astfel, la finalul anului 2024, operațiunile din Portugalia au totalizat 676 de mii RGU, dintre care 321 de mii în segmentul mobil și 127 de mii de utilizatori de internet fix.

În Belgia, joint venture-ul nostru cu Citymesh a demarat operațiunile comerciale pe 11 decembrie 2024. Compania a lansat servicii de internet fix pe propria rețea de fibră optică și servicii de voce și date mobile, DIGI Mobile Light, punând accent pe tarife transparente, fără costuri ascunse sau majorări periodice.

Sursa – www.economica.net




De ce cheltuim impulsiv. 5 modalități prin care putem evita

De ce cheltuim impulsiv. Cumpărăturile impulsive sunt acele momente în care, fără să planificăm, scoatem cardul și achiziționăm ceva de [...]

Taxe noi la cumpărarea de mașini SH. Când intră în vigoare

Taxe noi la cumpărarea de mașini SH. Când intră în vigoare. Un nou proiect legislativ propune introducerea unei taxe auto [...]

Cât costă parcările în București. Ce amenzi sunt pentru cele marcate cu albastru

Cât costă parcările în București. Parcarea rămâne o problemă majoră pentru șoferii din București. Cu peste 1,8 milioane de vehicule [...]

Cardurile de energie 2025. Cum și când va fi oferit ajutorul de la stat

Cardurile de energie vor continua să fie distribuite și în acest an. Sebastian Burduja a anunțat că Guvernul va păstra [...]