La compania Nissan, Makoto Uchida caută soluții de redresare și de salvare a propriei poziții în companie

De Jurnalul Național 67 citiri
7 min citire

 

La o întâlnire recentă cu managerii companiei, aceștia l-au întrebat pe Uchida cine e resposabil pentru declinul din ultimii ani al companiei. De ce Nissan nu a oferit hibrizi benzină-electric în SUA, unde clienții strigau acum să le cumpere? De ce compania nu și-a acoperit pariul pe vehiculele electrice făcând hibrizi disponibili în SUA, cea mai mare piață a sa, așa cum făcuse ani de zile în Japonia? Cine a fost responsabil pentru ultima criză, sunt doar o parte dintre întrebările cu care a fost bombardat oficialul, potrivit Reuters.

Acesta s-a angajat să concedieze 9.000 de angajați, 20% din capacitatea globală de producție și 2,6 miliarde de dolari din costuri

Așa că acum, Uchida se luptă să redreseze producătorul de automobile – și să-și păstreze locul de muncă. Anunțând rezultate dezastruoase luna trecută, fostul șef din China s-a angajat să concedieze 9.000 de angajați, 20% din capacitatea globală de producție și 2,6 miliarde de dolari din costuri. De asemenea, a promis că va renunța la jumătate din salariu.

Iar alegerea lui Donald Trump adaugă la incertitudine. Viitorul președinte al SUA a promis că va impune tarife generale de 25% asupra Mexicului, un centru de producție vital, la preț redus pentru Nissan și alții.

Mandatul lui Uchida a coincis cu o schimbare tectonă în peisajul auto

În contextul auto, noii producători de vehicule electrice provoacă producătorii vechi de zeci de ani. Iar cele mai mari nume ale industriei nu sunt imune la schimbările pieței.

Volkswagen amenință că va închide fabricile germane pentru prima dată, iar directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a demisionat brusc duminică. Motivul pare a fi pierderea cotei de piață, deoarece Tavares s-a concentrat pe marje – făcând mașinile sale prea scumpe pentru unii.

Uchida, între timp, a pariat pe un viitor EV. După cinci ani și o serie de planuri de afaceri, Uchida nu a reușit să inverseze declinul declanșat de arestarea în 2018 a fostului președinte al Nissan, Carlos Ghosn. Acesta a fugit din Japonia un an mai târziu și rămâne fugar în Libanul său natal, dar neagă acuzațiile.

Nissan a mai fost zguduit de tulburări și când succesorul lui Ghosn, Hiroto Saikawa, a demisionat în 2019 după ce a recunoscut că a primit plăți în exces; Chief Operations Officer Ashwani Gupta a plecat anul trecut, la fel ca doi directori externi.

 Se așteaptă să demisioneze și directorul financiar Stephen Ma.

În plus, pe măsură ce Tesla și BYD au înghițit cota de piață, Nissan era blocat în discuții pentru restructurarea unei alianțe cu Renault. Un nou EV, Ariya, ar fi trebuit să provoace modelul Y al Tesla, dar a fost împiedicat de problemele de producție. De asemenea, nu se califică pentru un credit fiscal de 7.500 dolari pentru că este fabricat în Japonia, nu în America de Nord.

Vânzări au scăzut foarte mult

Nissan a vândut 3,3 milioane de vehicule anul trecut, în scădere cu aproximativ 40% față de 2017. Stocul a scăzut cu 70% în mai puțin de un deceniu, distrugând o valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari.

Nissan, care a introdus primul EV pentru mase prin Leaf în 2010, este astăzi mai cunoscut pentru reduceri decât pentru mașinile atrăgătoare, a spus Christopher Richter, de la brokeraj CLSA.

Această scădere se datorează faptului că nu a putut ține pasul cu piața în schimbare rapidă

A pierdut o poziție cândva de invidiat în China, deoarece nu a putut ține pasul cu piața în schimbare rapidă, o problemă cu care se confruntă și rivalii. Un model, hibridul e-Power Sylphy, care arăta ca versiunea pe benzină, a pierdut teren, în condițiile în care consumatorii chinezi preferă hibrizii cu aspect futurist.

Nissan a vrut să intre „all in” pe piața vehiculelor electrice din SUA și nu a simțit nevoia de hibrizi acolo. Acest lucru s-a dovedit un pas greșit atunci când cererea de hibrizi a crescut din cauza prețurilor ridicate ale vehiculelor electrice și a rețelelor limitate de încărcare.

Ca efect, Nissan a înființat o echipă de proiect dedicată pentru a-și executa planul de redresare, căutând zone de tăiat.

Aproximativ 1.000 de angajați din SUA au acceptat pensionarea anticipată, a declarat Nissan luna trecută. De asemenea, se are în vedere reducerea locurilor de muncă în Thailanda, potrivit Reuters.

Capacitatea de producție din China, deja redusă, va avea nevoie de reduceri suplimentare și încă două fabrici din China ar putea trebui să fie închise, dar uzina britanică de la Sunderland nu se va confrunta cu reduceri, deoarece a fost recent modernizată.

O țintă probabilă este fabrica COMPAS din Mexic deținută în parteneriat cu Mercedes-Benz.

După ani de vânzări lente ale mașinilor mici pe care le produce atât pentru Nissan, cât și pentru Mercedes, fabrica produce aproximativ 50.000 de vehicule anual, comparativ cu o capacitate de 230.000, potrivit lui Sam Fiorani de la AutoForecast Solutions. Închiderea sa este „aproape o concluzie dinainte”

Slăbiciunea yenului a făcut din Japonia o bază de producție cu costuri mai mici și, prin urmare, o prioritate mai mică pentru reduceri, au spus trei dintre persoane. Cu toate acestea, managerii japonezi examinau volumul de muncă din fabrică pentru posibile tăieri.

Sursa – www.economica.net




Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc

Prețurile la carnea de porc și produsele din carne de porc reprezintă o preocupare suplimentară pentru mulți români. În perioada [...]

Cine e Călin Georgescu și ce avere are

Alegeri prezidențiale 2024: Ce avere deține Călin Georgescu, candidatul surpriză al primului tur? În conformitate cu legislația în vigoare, toți [...]

Platforma „educațională” a lui Andrew Tate Hustler’s University, spartă de hackeri

O investigație realizată de Daily Dot a dezvăluit un atac cibernetic asupra platformei „The Real World”, creată de influencerul controversat [...]

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2025, valoarea punctului de referință [...]