4 metode prin care poți crește imunitatea copilului tău

0

Orice părinte dorește să își protejeze copiii, indiferent că este vorba despre căzături, julituri sau afecțiuni care pot fi prevenite. Cum copiii sunt, rareori, preocupați de bacterii sau virusuri, ei nu ezită să intre în contact cu orice persoană din jur și cu toate suprafețele disponibile. Din acest motiv, este important să îi înveți ce înseamnă igiena dar și să te asiguri că le crești imunitatea.

Sistemul imunitar este o rețea complexă care luptă împotriva infecțiilor și a agenților patogeni. Chiar dacă există multe cauze care pot duce la un sistem imunitar slăbit, cum ar fi stresul, privarea de somn sau deficitul de vitamine, nu există o singură soluție care să-l crească înapoi sau să îl întărească.

Cu toate acestea, există multe metode care pot crește imunitatea pe termen lung, cum ar fi:

1. Dă-i mai multe fructe și legume

Morcovii, portocalele și căpșunile conțin nutrienți care cresc imunitatea corpului și ajută la formarea globulelor roșii și a interferonului. Încearcă să eviți alimentele procesate și oferă-i copilului tău un „curcubeu” de fructe și legume dar și de cereale integrale. Alegerea corectă a alimentelor îi va asigura aportul de vitamine precum A și E, necesare menținerii unui sistem imunitar puternic pentru puștiul tău. Întrucât cei mici pot fi foarte pretențioși, atunci când vine vorba despre mâncare, poți apela oricând la vitamine pentru copii, pentru a te asigura că primesc toate vitaminele necesare.

2. Asigură-te că doarme suficient

Pentru ca imunitatea să nu aibă de suferit, asigură-te că puii au parte de somnul necesar în funcție de vârsta lor. Privarea de somn poate limita abilitatea corpului de a produce anumite proteine, numite citokine, care ajută la combaterea infecțiilor și la reducerea inflamațiilor. Mai mult decât atât, un studiu realizat de către Luciana Besedovsky, Tanja Lange si Monika Haack, publicat în anul 2019 și intitulat “The Sleep-Immune Crosstalk in Health and Disease” a evidențiat faptul că somnul și imunitatea sunt strâns legate și ca pot avea un efect direct una asupra celeilalte.

3. Nu îl expune fumului de țigară

Dacă tu sau partenerul tău fumați, asigurați-vă că nu aveți copiii în zonă când  sunteți „vicioși“. Fumul de țigară poate conține mai mult de 7.000 de chimicale care pot afecta negativ corpul. Copiii sunt mult mai sensibili la fumul de țigară, pentru că ei tind să respire mai rapid. De asemenea, sistemul lor natural de detoxifiere este mai puțin dezvoltat, în comparație cu al unui adult. Fumul de țigară poate crește riscul de dezvoltare atât a bronșitei cât și a astmului și a infecțiilor auriculare.

4. Ține-l departe de stres și de anxietate

Nu doar adulții pot fi stresați ci și copiii. Indiferent că este vorba despre probleme școlare sau familiale, stresul poate afecta în mod negativ și imunitatea. Copiii au aceeași reacție la stres ca și adulții.  Mai mult decât atât, un studiu realizat de Jennifer N. Morey, Ian A. Boggero și mulți alții, publicat în anul 2015 și intitulat “Current Directions in Stress and Human Immune Function” a analizat factorii de stres apăruți la vârste fragede și a evidențiat că persoanele expuse la stres cronic pot prezenta dereglări ale sistemului imunitar. 

Metodele de creștere a imunității nu se opresc la doar aceste 4, dar, considerăm că acestea sunt printre cele mai importante metode și, mai mult decât atât, sunt și ușor de implementat. 

Referinte:

  1. Besedovsky, Luciana, et al. The Sleep-Immune Crosstalk in Health and Disease. 1 July 2019, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6689741/. 
  2. SC;, Morey JN;Boggero IA;Scott AB;Segerstrom. “Current Directions in Stress and Human Immune Function.” Current Opinion in Psychology, U.S. National Library of Medicine, Oct. 2015, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26086030/. 
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata