5 lecții de bază despre o alimentație sănătoasă

0 3

O alimentație sănătoasă ne ajută să obținem nutrienții optimi de care avem nevoie și ne protejează de multe boli cronice: diabet, cancer sau afecțiuni cardiovasculare. Totuși, o alimentație sănătoasă nu are în vedere reguli stricte, care îți impun să mănânci doar anumite grupuri de alimente, pentru a te bucura de o siluetă de invidiat. În primul rând, atunci când urmezi o alimentație sănătoasă, ai o stare mai bună de spirit, dar și mai multă energie. Așa că, dacă vrei să te bucuri de un stil de viață sănătos, este necesar să faci mici schimbări, și, treptat, vei avea o alimentație mai sănătoasă.

Stabilește ore regulate de masă

De multe ori, mesele haotice, luate de fiecare dată la alte ore, cu intervale prea mari sau prea mici între ele pot cauza afecțiuni gastrice. În plus, mâncatul în exces sau la ore nepotrivite este cel mai sigur pas către kilogramele în plus. Corpul tău are nevoie de o ritmicitate în ingerarea de alimente, iar acest lucru îi permite organismului să digere alimentele consumate anterior și să le transforme în energie. Însă, în cazul în care vei ronțăi constant câte ceva, fără să îi lași o pauză stomacului tău, el nu va putea să digere alimentele așa cum trebuie. În schimb, dacă mănânci prea rar, corpul intră în modul de „înfometare” și începe să conserve calorii și să stocheze grăsime.

Evită prăjelile

Chiar dacă îți plac tare mult cartofii prăjiți, nu îi consuma în exces, pentru că  prăjelile sunt printre cei mai mari dușmani ai siluetei și sănătății tale. În primul rând, pentru că vin la pachet cu o cantitate mare de grăsime, de care, efectiv, nu ai nevoie. Așa că renunță la preparatele prăjite și înlocuiește-le cu mâncarea gătită la cuptor. Chifteluțele, cartofii pai sau pulpele de pui se pot prepara, foarte ușor, și la cuptor, fiind mult mai sănătoase. În plus, nu vei mai avea parte de un miros neplăcut în bucătărie, și nici nu va mai trebui să cureți aragazul.

Respectă combinațiile de alimente

Chiar dacă ți-ai setat un orar fix pentru orele de masă și ți-ai umplut frigiderul cu produse proaspete, de calitate, ai grijă și cum asociezi aceste alimente. De exemplu, fructele fermentează, așa că mănâncă-le în prima parte a zilei, fără să le asociezi cu alte alimente. Nu amesteca fructele cu alimentele de origine animală, dar nici carnea cu alimente pline de amidon, cum ar fi cartofii. În schimb, poți asocia carnea cu salate verzi, cu garnituri formate din legume care nu conțin carbohidrați, cu brânză sau cu ouă. Totuși, cu cât vei reduce mai mult produsele de origine animală din alimentația ta, cu atât vei câștiga mai mult. Dacă vei mânca mai puțină carne, îți vei putea lua nutrienții necesari și din sursele de proteină vegetală, cum ar fi năutul, nucile, semințele sau soia, pe care le găsești și în gama de produse bio românești de la Obio.ro.

Include fibrele în alimentația ta

Fibrele sunt nutrienți importanţi care oferă numeroase beneficii organismului. Acestea reprezintă componentele din plante care nu se digeră și nu se absorb, trecând, practic, nemodificate, prin tubul digestiv. Totuși, fibrele sunt necesare pentru funcționarea normală a tractului digestiv și a întregului organism uman. De asemenea, alimentele bogate în fibre te ajută să previi constipația, dar și să îți menții o greutate sănătoasă și un nivel normal de colesterol și glucoză în sânge. Așa că, introdu în alimentația ta cereale integrale, importante surse de fibre. De asemenea, și mazărea, fasolea, lintea, semințele de chia, zmeura și căpșunile sunt bogate în fibre.

Nu sări peste micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și cea care îți oferă doza de energie necesară pentru prima parte a zilei. De asemenea, masa de dimineață stimulează activitatea cerebrală, așa că, pentru a te putea concentra mai bine, ia micul dejun. Nu-ți începe activitatea zilnică pe stomacul gol, fiindcă foamea te va împinge să iei gustări consistente și nesănătoase, cum ar fi produsele de patiserie, pline de glucide. Totuși, dacă simți că nu poți mânca dimineața, pregătește-ți un smoothie hrănitor, care să îți dea mai multă energie în primele ore ale zilei.

Așadar, acestea sunt doar o parte din cele mai importante reguli privind o alimentație sănătoasă. Încearcă, întotdeauna, să îți respecți orele de masă, să consumi cât mai multe fibre și să eviți prăjelile, pentru a te bucura de o siluetă de invidiat și de un stil de viață sănătos.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x