64% dintre directorii de companii consideră că pandemia le-a adus o oportunitate

422

Ionuţ Simion preşedintele organizaţiei AmCham România a declarat că două treimi dintre directorii de companii membre ale Camerei de Comerţ Americane în România, care au participat la sondajul privind calitatea investiţional în România consideră că pandemia le-a adus o oportunitate, într-o conferinţă de presă.

„Aşa cum am văzut din rezultatele sondajului, efectele pandemiei nu sunt de lungă durată. Anul trecut, companiile au obţinut rezultate superioare faţă de estimări şi au perspective foarte bune pentru anul 2021. Concret, 74% dintre respondenţi mizează pe o creştere a veniturilor în 2021 şi doar 4% estimează o scădere a cifrei de afaceri”, a arătat Simion.

Procentul de 64% dintre companii au transformat criza într-o oportunitate. Directorii acestor companii au spus că au dezvoltat servicii noi şi au atras clienţi noi în această perioadă.

„Aceasta vorbeşte despre capacitatea de adaptare, de transformare a unei crize în oportunitate şi de accelerare a procesului de inovare”, consideră oficialul AmCham.

Însă, 40% dintre companii nu au apelat la niciuna dintre măsurile de sprijin puse la dispoziţie de Guvernul României pentru a face faţă crizei provocate de Covid.

În contextul inovaţiei 50% dintre respondenţi consideră mediul investiţional ca fiind bun şi foarte bun, iar apartenenţa la Uniunea Europeană constituie principala garanţie pentru investiţii şi calitatea mediului investiţional din România.

„Membrii noştri consideră că, din păcate, climatul forţei de muncă este unul foarte tensionat, astfel că 87% se confruntă cu lipsa forţei de muncă calificată. Digitalizarea administraţiei publice rămâne prioritate, ea fiind esenţială pentru un stat modern şi eficient, iar pentru statul român, membrii AmCham consideră că infrastructura fizică rămâne principala provocare căreia trebuie să-i facă faţă şi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este principala cale de depăşire a acestui obstacol”, a arătat Simion.

De altfel, în ceea ce priveşte evaluarea climatului investiţional, trebuie să avem grijă la schimbările care au un impact semnificativ asupra calităţii forţei de muncă, la creşterea inflaţiei şi nu în ultimul rând la creşterea datoriei publice, care s-a întâmplat în România cu o viteză mai accelerată decât în alte ţări, consideră el.

În prezent 97% dintre respondenţi consideră că stabilitatea şi predictibilitatea sunt esenţiale pentru un climat investiţional atractiv. 67% din companii vor face noi investiţii în acest an, iar 96% din companii vor creşte sau vor consolida prezenţa de piaţă în următorii trei ani.

Principalii piloni de dezvoltare, menţionaţi de respondenţi, ar fi infrastructura, educaţia, sănătatea, IT&C, inovaţia, industria şi agricultura.

Din punctul de vedere al viitorului, cele mai multe companii au început să se intereseze şi să implementeze cadrul de reglementare cerut de noile norme de mediu, de politici sociale şi asigurare a guvernanţei corporative.

„Imperativele pentru redresarea economică? În primul rând trebuie luate măsuri concrete pentru a detensiona situaţia de pe piaţa muncii, politica fiscală fiind considerată cea mai împovărătoare în rândul ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Trebuie neapărat să adresăm problema infrastructurii de transport, dar nu numai, aşa cum spuneam, este acum ori niciodată. Recomandăm decidenţilor să identifice pilonii de dezvoltare pentru România. Noi ne-am permis să-i enunţăm pe cei şase pornind de la răspunsurile membrilor noştri şi nu în ultimul rând, indiferent de măsurile care se vor lua, ceea ce este foarte important pentru un climat investiţional robust în România este predictibilitatea, stabilitatea şi transparenţa deciziilor care vor fi luate”, a completat Ionuţ Simion.

În viitor 62% din firme previzionează revenirea majoritară a angajaţilor la birouri, 13% imediat, iar companiile acordă o atenţie mai mare angajaţilor, mai arată sondajul.

„Pentru noi acest studiu reprezintă un instrument foarte util pentru a avea un dialog constructiv şi competitiv cu decidenţii politici şi vom continua să promovăm măsurile care vor duce la creşterea competitivităţii şi prosperităţii României”, a concluzionat preşedintele AmCham.

Acest sondaj a fost realizat în rândul a 180 de respondenţi care deţin funcţii de CEO şi CFO în cadrul companiilor membre AmCham, iar cercetarea a fost realizată în perioada 25 mai – 18 iunie 2021.

Aşadar, Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este între cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România, recunoscută drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea României sau dinamica relaţiilor comerciale între SUA şi România.

În prezent, cele peste 460 de companii americane, multinaţionale şi româneşti membre ale comunităţii AmCham România, fac posibilă implicarea AmCham în promovarea priorităţilor economice pentru multe domenii de activitate, prin grupuri de lucru specializate, precum: Pieţe de Capital şi Servicii Financiare, Guvernanţă Corporatistă, Concurenţă şi Ajutor de Stat, Energie, Educaţie, Economie Digitală, Fiscalitate, Mediu , Piaţa Muncii, Sănătate, Fonduri Europene, Achiziţii Publice şi Partneriat Public-Privat, Real-Estate şi Turism.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata