Şoferii pot circula, începând de joi de la amiază, pe primii 13 kilometri ai autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, este vorba de secţiunea de la Sibiu până la Boiţa, această lucrare fiind executată de un constructor din Austria, cu patru luni mai devreme faţă de termenul stabilit, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNAIR).
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a transmis, joi, la Bacău, că va fi deschisă circulaţia pe sectorul de autostradă între Sibiu şi Boiţa, parte din autostrada Sibiu – Piteşti.
„Astăzi, în jurul orei 15,00, se va deschide circulaţia pe primul lot de la Sibiu la Piteşti. Este un lucru bun, se intră pe făgaşul normal. (…) Aş accentua ce se întâmplă astăzi, pentru că e important acest tronson de la Sibiu la Boiţa. Este primul care începe să meargă spre traversarea munţilor. Se înaintează foarte bine şi pe celălalt capăt, de la Piteşti la Curtea de Argeş, este un progres undeva de 25%, iar pe cele dificile, tronsoanele 2, 3 şi 4, s-au semnat contractele şi s-a intrat în fazele de proiectare”, a precizat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a mai spus că pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu – Piteşti se va intra în faza de execuţie în primăvara anului 2023.
CNAIR a precizat, într-un comunicat de presă, că aceşti primi 13,17 km din autostrada Sibiu – Piteşti daţi în trafic joi aveau termenul contractual de finalizare în luna aprilie a anului viitor.
„De astăzi, ne vom bucura de primii 13,17 km ai acestei autostrăzi extrem de importante, nu doar pentru România, ci şi pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Piteşti este importantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a ţării noastre. De asemenea, este şi prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi. Acest obiectiv al României şi al Uniunii Europene este aşteptat de mai bine de trei decenii”, a spus Cristian Pistol, directorul general CNAIR, citat în comunicat.
De asemenea, construcţia acestei secţiuni de autostradă a beneficiat de finanţare din fonduri europene (POIM 2014-2021) în valoare de 612,65 milioane lei, fără TVA.
În plus, Sorin Grindeanu a explicat marţi seara, în şedinţa Comisiilor pentru buget-finanţe reunite, că Sibiu – Boiţa s-a finalizat cu aproape o jumătate de an mai repede.
„De 30 de ani vorbim despre traversarea Carpaţilor şi de-abia în utimul an s-au încheiat contractele pentru loturile dificile, cele muntoase, cele care traversează munţii: 2, 3 şi 4. Pentru lotul de la Sibiu-Boiţa, termenul de finalizare este undeva în mai 2023. Toate semnalele noastre sunt că undeva în această săptămână vom da spre circulaţie, deci înainte cu aproximativ şase luni, vom da în circulaţie lotul Sibiu – Boiţa”, a precizat marţi seara ministrul Sorin Grindeanu.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020, contractul a fost obţinut de firma Porr Construct din Austria.
Așadar, autostrada dintre Sibiu şi Piteşti, cu o lungime de 122,11 kilometri, este împărţită în cinci loturi (Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti) şi va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.