Pe lângă divizia de știri, vor avea loc concedieri în echipele sale de afaceri, conținut, tehnologie și administrative.
Compania de media digitală, câștigătoare a Premiului Pulitzer, BuzzFeed, își va închide divizia de știri și va reduce încă 15% din personalul companiei, adăugându-se la disponibilizările efectuate la începutul acestui an.
BuzzFeed are aproximativ 1.200 de angajați în total, potrivit unui dosar recent de reglementare.
Într-un memoriu trimis personalului, cofondatorul și CEO Jonah Peretti a spus că, pe lângă divizia de știri, vor avea loc concedieri în echipele sale de afaceri, conținut, tehnologie și administrative. BuzzFeed are în vedere și reducerea locurilor de muncă pe piețele internaționale.
Peretti a spus într-o notă adresată personalului că „a luat decizia de a suprainvesti” în divizia de știri, dar nu a reușit să recunoască suficient de devreme că nu exista sprijinul financiar necesar pentru a susține operațiunile.
Publicitatea digitală a scăzut în acest an, reducând profitabilitatea marilor companii de tehnologie, de la Google la Facebook. Valuri de concedieri au trecut prin industria tehnologică și sunt așteptate mai multe.
„Am învățat din aceste greșeli, iar echipa care merge înainte a învățat și din ele”, a scris Peretti. „Știm că schimbările și îmbunătățirile pe care le facem astăzi sunt pași necesari pentru a construi un viitor mai bun.”
Christian Baesler, directorul de operațiuni al companiei, și Edgar Hernandez, directorul de venituri, pleacă, de asemenea, după ce asistă la restructurare.
Compania va avea acum un brand de știri rămas, HuffPost, a scris Peretti.
Jurnaliştii care au lucrat anterior la BuzzFeed au deplâns sfârşitul diviziei de ştiri.
„Îmi pare rău de asta și sunt mândru de jurnalismul grozav pe care l-am făcut când am fost acolo și după ce am plecat”, a spus Ben Smith, editorul BuzzFeed din 2011 până în 2020 și acum redactor-șef al Semafor.
Smith a luat decizia controversată în 2017 de a publica un „dosar” de informații despre președintele de atunci Donald Trump, chiar dacă multe magazine au evitat-o ca fiind nesigură și chiar BuzzFeed a spus că există motive serioase pentru a pune la îndoială acuzațiile. El a scris atunci că „am greșit întotdeauna în privința publicării”.
Închiderea BuzzFeed „marchează cu adevărat sfârșitul căsătoriei dintre știri și rețelele sociale”, a spus Smith, autorul cărții Traffic, o istorie viitoare a acelei epoci.
BuzzFeed a declarat joi că toată activitatea diviziei de știri va fi păstrată și disponibilă în cadrul rețelei BuzzFeed. De asemenea, compania lucrează pentru a se asigura că orice povești aflate în desfășurare vor fi publicate și promovate pe proprietățile BuzzFeed.
Anunțul vine la doar câteva luni după ce BuzzFeed a declarat că va reduce cu 12% din forța de muncă, invocând înrăutățirea condițiilor economice.
BuzzFeed, fondată de Peretti în 2006 și cunoscută inițial pentru liste și chestionare online, s-a impus ca un candidat serios în domeniul știrilor, câștigând un Pulitzer în 2021 pentru reportaje internaționale.
Dar de-a lungul anilor, agenții de publicitate, pe care se bazează BuzzFeed, au retras în mare măsură cheltuielile pentru a face față costurilor în creștere. Cheltuielile pentru publicitate sunt de obicei printre cele mai elastice elemente din bugetul unei companii și sunt adesea primul loc în care se pot observa reduceri.
Sursa – www.aljazeera.com