Care este linia feroviară din România care se redeschide după 19 ani de la prăbuşirea unui pod

De Jurnalul Național Actuale Călătorii Companii 216 citiri
3 min citire

După o perioadă de 19 ani, o linie feroviară din România se va redeschide iar trenurile vor pleca din București.

Astfel, de la prăbușirea podului de la Grădiștea din cauza inundațiilor, se va redeschide circulația trenurilor pe linia ferată București – Giurgiu, eliminând necesitatea ocolirii prin Videle.

Aceasta reprezintă redeschiderea uneia dintre liniile feroviare din România, după această lungă perioadă de timp.

În contextul financiar, progresele la reconstrucția podului de la Grădiștea sunt considerabile, iar autoritățile estimează că din toamna acestui an circulația trenurilor va fi reluată peste râul Argeș.

În afirmaţiile sale, „Repararea liniei ferate este într-un stadiu avansat, depășind 95% din gradul de finalizare în aspect fizic. Începând cu luna mai, se vor efectua teste și sperăm că din trimestrul trei al acestui an vom putea avea trenuri circulând din nou peste Argeș.

Trebuie subliniat că acest pod a fost distrus acum 19 ani. Este important de menționat că urmează și faza a doua a proiectului de electrificare, care este de asemenea într-un stadiu avansat de pregătire și contractare”, a declarat Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un interviu pentru Agerpres.

În acest sens, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ionuţ Săvoiu, a precizat că aproape 7 miliarde de euro sunt angajaţi în diverse proiecte care se află în derulare pe calea ferată, iar după anul 2027 publicul călător va putea simţi efectele „acestor investiţii fără precedent” în domeniul feroviar, un sector subfinanţat de mai bine de 30 de ani.

Aşadar, ”Pe lângă alte proiecte care sunt fie în pregătire, fie în contractare, aş putea să menţionez aici şi proiectul Craiova – Caransebeş.

Avem proiectele de la Craiova spre Bucureşti, iarăşi, în fază de pregătire, Magistrala 500 de la Ploieşti către Moldova, avem, iar, în fază de studiu de fezabilitate proiectul de modernizare a căii ferate Predeal – Braşov.

Sunt foarte multe proiecte de modernizare a infrastructurii

Mai mult decât atât, avem proiectele de finanţare a materialului rulant şi sunt contractate cele 37 de rame electrice, plus celelalte rame electrice regionale.

Sunt 60 de rame care sunt contractate, de asemenea și mai avem proiectul de modernizare de locomotive şi vagoane de la CFR Călători, toate cu finanţare europeană, care va asigura, zic eu, în perspectiva următorilor ani, o altă faţă pentru sistemul feroviar românesc.

Merită menţionate şi reformele semnificative realizate pentru stimularea şi predictibilitatea dezvoltării transportului feroviar de călători prin asigurarea contractului de servicii publice pe 10 ani.

A fost implementat acum doi ani, deja au intrat în funcţiune aceste contracte şi, de asemenea, stimulăm transportul feroviar în zonele metropolitane prin modificări legislative care să stimuleze asocierea între autorităţile publice locale la nivel metropolitan cu Compania Naţională de Infrastructură CFR SA, mai menţionează acesta.

Sursa – www.antena3.ro