Optimizarea SEO – pe larg, optimizarea site-urilor web pentru motoarele de căutare precum Google – derivă din englezescul Search Engine Optimization și reprezintă o tehnică de promovare online a brandurilor, ce are în prim-plan: pe de o parte, din punct de vedere al marketingului, utilizatorul și interesele de căutare ale acestuia; iar, pe de altă parte, din punct de vedere strategic, conținutul asociat procesului de optimizare în sine și, implicit, căutărilor efectuate de către utilizatori.
În funcție de specificul business-ului digitalizat astfel promovat, în funcție de oferta sa comercială, nișa de activitate și publicul țintă vizat, în comunicarea de marketing, prin procesul de optimizare SEO, se vor targeta anumite cuvinte cheie și expresii de căutare atent selecționate, cât mai relevante și cu o cât mai mare putere de conversie (transformarea potențialilor clienți în clienți efectiv, în urma vizitării site-ului în cauză).
Astfel, ținându-se cont de aceste aspecte, copywriterii din cadrul marilor agenții de optimizare SEO – iAgency, de pildă – vor genera conținut cât mai original, autentic, relevant și util pentru utilizatorii de Internet care caută să achiziționeze bunuri și servicii online, utilizând motorul de căutare Google. Drept urmare, site-urile beneficiare de tehnica de e-marketing SEO (în principiu, magazine online și pagini web de prezentare) vor ajunge să ocupe primele poziții din cadrul SERPs.
SERPs reprezintă paginile cu rezultate de căutare returnate de Google, iar miza cea mare este ca, prin SEO, site-urile (ofertele comerciale / brandurile) să fie listate pe prima pagină din Google Organic, ajungând chiar pe prima poziție a topului afișat, în urma unei căutări specifice inițiate de către utilizator.
Pentru a fi cât mai ușor de identificat de Google și returnat în urma căutărilor acestuia, este important ca algoritmii săi să înțeleagă, cât mai exact, „despre ce este vorba” pe site-ul tău, care este oferta ta, ce anume promovezi și vinzi. Iar acest lucru se poate înfăptui prin… cuvinte – adică, prin conținutul scris asociat brandului (site-ului) tău.
Așadar, nu întâmplător se spune că, în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare, conținutul site-urilor ocupă un loc cu totul special: CONTENT IS KING!
Dar ce înseamnă, mai precis, optimizarea SEO în termeni de conținut… atât on-page, cât și off-page?
- Conținut on-opage
Vizează optimizarea conținutului prezent pe site și asociat în mod direct acestuia în Google – texte descriptive pentru homepage, pentru paginile de categorie și subcategorie aferente site-ului (ofertei comerciale), precum și pentru paginile de produs; meta tag-uri individuale, unice și atractive pentru fiecare dintre aceste pagini; inclusiv, articole de blog. Totodată, și imaginile prezente pe site pot fi considerate content și optimizate scriptic prin setarea corespunzătoare a câmpurilor ALT și Title.
- Conținut off-page
Pe scurt, conținutul off-page se concretizează în comunicarea de marketing realizată prin comunicate de presă și advertoriale specifice. Ca atare, optimizarea SEO presupune inclusiv crearea unei rețele de backlink-uri (link-uri externe care fac trimitere către site-ul tău), adică: asocierea domeniului tău cu alte domenii, pretabile și puternice ca autoritate (DA), astfel încât să devii mai credibil în „ochii” lui Google și, deci, cu mai multe șanse de a fi returnat printre primele sale rezultate.