Indiferent de afacerea pe care o deții ai nevoie ca business-ul să îţi fie analizat de profesionişti. În mod similar, concurenţa şi sectorul în care îţi desfăşori activitatea. Doar după o astfel de analiză experţii SEO îţi vor propune o strategie aliniată la obiectivele de business pentru a atinge indicatorii cheie de performanţă (KPI) doriţi – practic, acei metrici utilizaţi pentru a măsura progresul în atingerea unor obiective specifice.
Apelând la o agenție SEO în care serviciile sunt asigurate de profesioniști, succesul afacerii tale va fi mai aproape. Din experiența relevantă, aceștia pot să identifice corect cheia unei campanii SEO cu rezultate excelente.
Care sunt etapele unei campanii SEO de succes?
În primul rând, experţii SEO cu care lucrezi vor trebui să îţi cunoască business-ul la nivel micro şi macro, ca ulterior să poată să stabilească atât obiectivele-cheie, cât şi strategiile prin care acestea vor putea fi atinse.
Firul logic al etapelor implicate de o campanie SEO duce la analiza cuvintelor cheie pe care le caută utilizatorii online şi sunt relevante pentru afacerea ta. Acestea pot fi diferenţiate după intenţia utilizatorului, dificultate şi după alţi factori importanţi, cu scopul de a se crea o strategie care să genereze rezultatele dorite.
O altă etapă importantă constă în auditul tehnic. Auditul tehnic SEO este, de fapt, o analiză în amănunt a website-ului tău, care va oferi date foarte importante pentru afacere, cu privire la aspecte tehnice, conţinut şi autoritate.
Prin audit SEO se pot identifica o serie de probleme legate de:
- viteza de încărcare a site-ului;
- compatibilitatea cu dispozitivele mobile;
- implementarea certificatului SSL (HTTPS).
Se verifică şi următoarele aspecte:
- sitemap-ul XML;
- configurarea corectă a fişierului robots.txt;
- dacă există de tip 404 sau redirecţionări incorecte.
De asemenea, prin auditul SEO se poate evalua calitatea conţinutului, cât de relevant este şi ce structura are, analizându-se:
- titlurile;
- descrierile meta;
- utilizarea tag-urilor H1-H6;
- densitatea cuvintelor cheie;
- plasarea cuvintelor cheie.
În plus, se identifica conţinutul duplicat şi/sau acela de calitate slabă care poate să afecteze poziţionarea website-ului în rezultatele căutării.
Pe de altă parte, un audit tehnic SEO analizează şi autoritatea site-ului:
- se verifică numărul, calitatea şi sursele backlink-urilor;
- se evaluează structura link-urilor interne;
- se identifica link-urile nefuncţionale;
- se compară punctele forte şi slabe ale site-ului cu acelea ale competitorilor pentru a înţelege poziţionarea pe piaţă.
După ce se obţin date importante prin studierea pieţei, a competiţiei, a obiceiurilor utilizatorilor, a unor trenduri importante, a zonelor în care business-ul poate să domine şi a punctelor forte ale afacerii tale care îţi pot pune în valoare unicitatea brandului, experţii SEO optimizează campaniile şi stabilesc target-uri îndrăzneţe, însă realizabile. Aşa se construieşte o strategie personalizată, orientată spre performanţă, care nu doar că aduce vizibilitatea afacerii, ci transformă şi traficul în clienţi loiali.
Nu în ultimul rând, trebuie spus că performanţa campaniei SEO trebuie monitorizată şi, în funcţie de rezultate, strategia poate fi adaptată. Pentru a se identică oportunităţile de îmbunătăţire se analizează în timp real indicatori cheie, precum:
- traficul organic;
- ratele de conversie;
- poziţionarea în căutări.
Având în vedere actualizările algoritmilor Google şi ale altor motoare de căutare importante, trebuie să se verifice dacă strategia SEO respecta noile norme şi cerinţe tehnice. Astfel se evita penalizările şi se menţine o poziţionare optimă a site-ului. Pe de altă parte, experţii SEO adaptează tacticile, ca răspuns la schimbările din comportamentul utilizatorilor şi din piaţă, ceea ce înseamnă că îţi oferă o strategie dinamică şi flexibilă.
Acestea sunt etapele unei campanii SEO bine implementată de o agenţie în care echipa este formată doar din oameni bine pregătiţi. Un parteneriat cu o asemenea echipă te va putea poziţiona cu un pas înaintea competiţiei.