Ce subiecte s-au dezbătut în conferinţa organizată de Income Magazine şi Antena 3 CNN?

De Jurnalul Național Actuale Companii Economie 87 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




Despre perspectivele României privind transportul şi logistica care ţin nu doar de finanţare, ci şi de politicile europene, dar şi de contextul din apropierea ţării noastre. Unele dintre aceste aspecte vitale pentru dezvoltarea transportului au fost dezbătute la conferința organizată de Income Magazine şi Antena 3 CNN.

Astfel, dezvoltarea transportului românesc presupune în primul rând reorganizare, dar şi o regândire a politicilor companiilor, mai ales având în vedere contextul din apropierea ţării noastre.

În afirmaţiile sale, „Acum trebuie să finalizăm şi restructurarea CFR Marfă. O s-o numim altfel, îi spunem Carpatica. Tot va fi o companie care va trebui să fie eficientă, să fie pe profit. Deja CFR Marfă faţă de Tarom e pe profit operaţional. Acum se pregăteşte o schemă de investiţii în infrastructura portuară, şi pentru Constanţa şi alte porturi. Portul Constanţa e, totuşi, relativ scump. E scump şi în contextul Marea Neagră, e mai dificil în momentul de faţă, costurile de asigurare au crescut, dar şi serviciile portuare sunt mai scumpe decât în alte porturi. Cred că lucrurile s-au îmbunătăţit pe pilotaj, discutăm cu noua conducere a portului despre remorcaj şi trebuie să vedem şi alte tarife care se percep în port”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

În cadrul unui tabloul complet al dezvoltării transportului şi logisticii, include şi calea ferată.

În opinia sa, „Vreau să vă spun că culoarul nou de transport feroviar este culoar TNT de transport și toate culoarele care sunt stabilite a fi TNT beneficiază de finanțarea europeană. Știu că anumite tronsoane sunt deja finanțate. Eu cred că strategia și viziunea noastră și viziunea europeană este următoarea: ca transportul rutier, ca și partea componentă unui transport intermodal, trebuie să fie pe distanțele medici și mici. În general, transportul feroviar și naval, pentru că România beneficiază de peste 1.000 km de Dunăre, trebuie să fie soluția principală și atunci putem să spunem că suntem eficienți”, a precizat Florin Petcu Toma, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Senatul României.

 

În contextul financiar, indiferent de tipul de transport, finanţarea venită din partea statului este esenţială.

Astfel, „Schemele de ajutor de stat finanțate din bugetul național trebuie să întoarcă la bugetul de stat, să existe acel returning-investment. Tocmai de aceea această analiză trebuie făcută în așa fel încât să vedem care e factorul de multiplicare, cum se întoarce către bugetul de stat această această finanțare”, a explicat Florin Spătaru, Consilier de Stat în Cancelaria Prim-Ministrului României.

În cadrul conferinţei, în funcţie de profitabilitate, sectoarele din transporturi vor fi încurajate, spun autorităţile. Totuşi după o serie de dezbateri transportatorii rămân îngrijoraţi.

În precizările sale, „Văd cu câtă îndârjire naraţiunea cu privire la povestea, fără ghilimele, amprentei de carbon capătă din ce în ce mai mult contur. Sper foarte mult ca la nivelul Uniunii Europene, în noul context europarlamentar, lucrurile, așa cum ați spus și dumneavoastră, să se schimbe. Nu știu cum, dar sper că se va întâmpla sau măcar se vor reechilibra astfel încât să mai dăm o șansă transporturilor”, a declarat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport.

Aşadar, toate aceste dezbateri au avut loc la conferința „Transport & Logistics – Next Level, conectăm lumea, dezvoltăm România” organizată de Income Magazine și Antena 3 CNN.

Sursa – www.antena3.ro