Cel mai înalt pod feroviar din lume se va deschide în curând în Kashmir

De Jurnalul Național Construcţii Externe 350 citiri
8 min citire

Inrolare trafic.ro




În mijlocul masivului Himalaya din Kashmirul administrat de India se află cel mai înalt pod de cale ferată din lume.

Podul peste râul Chenab are 1.315 metri lungime (4.314 picioare) și 359 metri înălțime (1.177 picioare) de la albia râului şi va lega regiunea îndepărtată de vasta rețea feroviară a Indiei, oferind conectivitate pe orice vreme.

În vârful iernii, o mare parte a regiunii în litigiu este izolată de restul Indiei.

Podul, mai înalt decât Turnul Eiffel din Paris, se află între satele Bakkal și Kauri din districtul Reasi din zona sudică Jammu din Kashmir.

Construit la un cost de 168 de milioane de dolari, podul face parte din proiectul Udhampur-Srinagar-Baramulla Rail Link (USBRL), care va conecta principalul oraș Srinagar din regiune cu India continentală prin rețele feroviare la care au început lucrările în 1999.

Minunea inginerească

Podul cu arc, realizat din 28.000 de tone de oțel, este considerat o minune inginerească, deoarece este construit într-o zonă predispusă unei activități seismice ridicate. Terenul accidentat și denivelat înregistrează, de asemenea, alunecări de teren frecvente și condiții meteorologice dure.

Proiectul feroviar de 119 km (73 mile) cuprinde 38 de tuneluri și 931 de poduri cu o lungime combinată de 13 km (8 mile) pentru a face posibilă legătura feroviară.

Înainte de construcția sa, inginerii au trebuit să facă un drum de apropiere de 26 km (19 mile) și un tunel de 400 de metri lungime (1.300 de picioare) pentru a ajunge la locul podului.

 

În timp ce inspecta finalizarea podului luna trecută, Ashwini Vaishnaw, ministrul căilor ferate din India, a recunoscut că a fost cea mai dificilă provocare de inginerie pentru departament.

„Acest pod și celelalte tuneluri au fost dificile, deoarece întreaga zonă este foarte predispusă la seism. Pentru a o întări din orice activitate seismică a fost folosită o tehnologie specială de întărire”, a spus ministrul.

Îndoielile legate de proiectul mult întârziat au fost abordate când ministrul a spus că conexiunea feroviară la Srinagar va fi finalizată până în decembrie anul acesta sau ianuarie anul viitor.

Frumusețea curată a naturii acționează ca un fundal perfect pentru această minunată ispravă inginerească.

Podul, spun documentele oficiale, a fost construit pentru a rezista la vânt puternic și la cutremure de mare magnitudine.

Au fost nevoie de două decenii pentru ca mii de muncitori și sute de ingineri să finalizeze isprava.

„Acest proiect a fost cea mai descurajantă lucrare întreprinsă de Căile Ferate Indiene de după independență”, a declarat un inginer care lucrează la proiect pentru Al Jazeera.

El nu și-a dezvăluit numele, deoarece nu era autorizat să vorbească cu presa.

„Finalizarea podului arată, de asemenea, progrese vaste în tehnologia de inginerie a Indiei”, a adăugat el.

O fotografie din 2015 care arată construcția podului de cale ferată (Fișier: Channi Anand/AP Photo) Conectivitate mult așteptată

Nu există nicio legătură feroviară directă între Valea Kashmirului și India continentală.

Actuala linie de cale ferată care traversează vale transportă pasageri locali din districtul Baramulla din nord până la Banihal din districtul Ramban din zona Jammu.

Noul pod feroviar va conecta Valea Kashmirului cu Katra din Jammu, reducând timpul de călătorie cu cinci până la șase ore de la Katra la Srinagar.

Prin urmare, este o parte crucială a proiectului căilor ferate indiene de a conecta valea cu restul Indiei, care este până acum dependentă de rețelele de drumuri.

Autostrada Srinagar-Jammu, care este singura conexiune rutieră dintre Kashmir și India continentală, este adesea blocată din cauza ninsorilor abundente în timpul iernilor, alunecărilor de teren și avalanșelor. Traficul de pe traseu se blochează zile întregi, făcând oamenii și comerțul să sufere.

Drumul perfid predispus la accidente a luat și multe vieți. Anul trecut, cel puțin 648 de accidente rutiere au avut loc pe șosea, ducând la 93 de morți, potrivit datelor Ministerului federal al Transporturilor Rutiere și Autostrăzilor.

Locuitorii locali spun că oameni din diferite părți ale Indiei vizitează locul pentru a vedea podul.

„Acest pod a dat locuri de muncă multor localnici care au lucrat acolo ani de zile. A devenit un loc turistic”, a declarat Gulzar Khan, 36 de ani, un locuitor al satului Khurru din Reasi, pentru Al Jazeera.

Javed Ahmad Tenga, șeful Camerei de Comerț și Industrie din Kashmir (KCCI), o uniune a comercianților din regiune, a declarat pentru Al Jazeera că conectivitatea feroviară va propulsa comerțul din regiune.

„Taxele de transport de mărfuri se vor reduce. Acest lucru va aduce beneficii comunității de afaceri. Pe drum, este nevoie de mult timp pentru ca lucrurile să ajungă aici. Va consolida și afacerea cu fructe”, a spus Tenga.

Temeri locale

Cu toate acestea, mulți din Kashmir se tem că conectivitatea trenurilor ar asimila și mai mult regiunea în litigiu în India continentală. Ei se tem că proiectul va afecta demografia singurei regiuni cu majoritate musulmană din India.

Temerile provin din abrogarea în 2019 a autonomiei limitate a Kashmirului de către guvernul naționalist hindus al prim-ministrului Narendra Modi și aducerea acesteia sub controlul direct al New Delhi.

Printre numeroasele schimbări aduse de această mișcare s-a numărat posibilitatea non-cașmirilor să se stabilească permanent în regiune și să înceapă afaceri.

„Această cale ferată va facilita conectivitatea, dar suntem, de asemenea, îngrijorați că va exista o grămadă de non-localnici în regiune. Oricine dorește să vină aici se va urca în tren”, a spus Khursheed Ahmad, un locuitor din Srinagar.

Luna trecută, guvernul a declarat parlamentului că 185 de non-localnici au cumpărat terenuri în Kashmir, în timp ce 1.559 de companii au investit în regiune.

În 2020, doar un non-local cumpărase teren în regiune, potrivit datelor guvernamentale.

Fiind una dintre cele mai militarizate regiuni din lume, conectivitatea feroviară îmbunătățită va transforma, de asemenea, scenariul de securitate prin mobilizarea ușoară a proviziilor, trupelor și echipamentelor.

„Trenul va ajuta la aducerea de logistică și stocuri pentru armată în Kashmir”, a declarat DS Hooda, fost comandant nordic al armatei indiene, pentru Al Jazeera.

Analistul academic și politic din Kashmir Siddiq Wahid a spus că conectivitatea feroviară ar însemna un control mai mare asupra regiunii.

„Acest lucru va ajuta economic fără îndoială. Cu siguranță, din punct de vedere ecologic, trenurile sunt mai bune decât drumurile. Conectivitatea va fi un ajutor imens pentru New Delhi în ceea ce privește controlul. Cred că aceasta este ambiția lor”, a spus el pentru Al Jazeera.

Sursa – www.aljazeera.com