Circa 2.000 de curieri ai Cargus sunt colaboratori furnizaţi prin contracte de prestări servicii cu parteneri specializaţi în livrare

De Jurnalul Național 170 citiri
4 min citire

Foto: Profimedia

 

În cadrul unui interviu, Zoe Dobre, Chief People and Culture Officer la Cargus, pentru Economica.net, a spus despre cum sunt încadraţi în muncă oamenii cu care lucrează compania şi despre actele normative care afectează cel mai mult forța de munca a companiei.

Zoe Dobre: Echipa Cargus numără aproximativ 660 de angajați și peste 2.800 de colaboratori

Economica.net: Câți angajați aveți în prezent și câți aveți în plan să recrutați în cursul anului 2025?

Zoe Dobre: În prezent, echipa Cargus numără aproximativ 660 de angajați și peste 2.800 de colaboratori. Anul acesta, ne menținem flexibili și deschiși la oportunitățile din piață, ajustând strategia de recrutare în funcție de evoluția industriei și nevoile operaționale.

Economica.net: Câţi dintre cei peste 2.800 de colaboratori sunt salariaţi temporari şi câţi dintre ei sunt curieri?

Zoe Dobre: Cargus colaborează cu parteneri specializați în livrare, în funcție de nevoile operaționale, prin contracte de prestări servicii. Astfel, ne asigurăm constant de o echipă flexibilă și eficientă, adaptată volumelor din piață. Cei aproximativ 2.800 de colaboratori activi prestează servicii de livrare în baza acestor parteneriate, iar forma de angajare sau colaborare este stabilită direct de companiile partenere, conform legislației în vigoare. Mai mult de 70% din numărul de colaboratori sunt curieri.

Cargus a colaborat în mare parte cu subcontractori în ultimii ani

Amintim că oficialul Cargus ne-a răspuns în cadrul aceluiaşi interviu, că în ceea ce privește activitatea de curierat, Cargus a colaborat în mare parte cu subcontractori în ultimii ani. „Totuși, în 2024, am lansat un proiect-pilot în București, unde am format o echipă proprie de 40 de curieri. Scopul acestui proiect este de a stabili un model de referință pentru această activitate, cu posibilitatea de extindere și în alte orașe. Fluctuația de personal rămâne o provocare semnificativă și în acest segment, având în vedere dinamica industriei de curierat și cerințele specifice ale domeniului”, a răspuns pentru Economica.net Zoe Dobre.

Zoe Dobre, Nu avem în plan recrutarea de angajați extracomunitari

Economica.net: Vreţi să angajaţi cetăţeni extracomunitari?

Zoe Dobre: În prezent, nu avem în plan recrutarea de angajați extracomunitari, deoarece expertiza locală ne permite să menținem standarde ridicate de calitate și eficiență operațională. Acest model ne-a ajutat să atingem o rată de livrare de 96%, ceea ce înseamnă că aproape toate expedierile Cargus ajung la destinație conform promisiunii făcute clienților.

Economica.net: Care sunt actele normative care afectează cel mai mult forța de munca a companiei?

Cargus a decis să suporte integral taxele aferente tichetelor de masă, astfel încât salariile angajaților să nu fie afectate

Zoe Dobre: Una dintre schimbările legislative care au impact direct asupra forței de muncă este majorarea impozitului pentru tichetele de masă. Pentru a proteja venitul net al angajaților, Cargus a decis să suporte integral taxele aferente acestor beneficii, astfel încât salariile angajaților să nu fie afectate.
Un alt lucru de menționat a fost impactul creșterilor frecvente de salariu minim din ultimii doi ani, corelat cu lipsa de predictibilitate, lucru care ne-a forțat să optimizăm cheltuielile și costurile. Deși pentru angajați a fost un lucru bun, din perspectiva de angajator a fost dificil de gestionat.

În prezent, Cargus deține cinci centre naționale de sortare, două depozite gateway și 36 de depozite în toată țara. În plus, Cargus operează un hub transfrontalier în Polonia, pentru servicii de curierat internațional.
De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund, unul dintre cei mai activi investitori din România.

 

Sursa – www.economica.net