Constructorul Dimex 2000, liderul asocierii care lucrează la Drumul Expres Turda – Tureni, se plasează pe primul loc în topul constructorilor de șosele de mare viteză din România. Practic, acest progresul de peste 30 puncte procentuale a fost înregistrat pe parcursul a mai multor luni.
Apoi, asocierea Coni – Trace se află pe a doua poziție, după ce a raportat un avans de peste 10 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Lucrările pe acest lot au ajuns în iulie la un stadiu de 88%.
UMB lucrează pe 16 din cele 25 de șantiere din top
Concret, grupul UMB a avut progrese de 6 puncte procentuale pe trei șantiere: tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), realizat 65%, la „Cocoașa de Focșani” (56%) și pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (46%) al A7 Buzău – Focșani.
În acest top, se află şi asocierea Pizzarotti – Retter, ce a avut un avans de 5,23 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău, realizat în proporție de peste 77%.
Iar UMB revine cu un progres de 5,2 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3), care a ajuns la un stadiu al lucrărilor de peste 51%.
Tot UMB a avut un avans de 5 puncte procentuale pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat al A7 Buzău – Focșani,executat 49%, conform datelor pe luna iulie.
De altfel, clasamentul continuă cu Ozaltin, liderul asocierii care construiește tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), care a avut un progres de 4,69 puncte procentuale pe această lucrare.
Un avans de 4,65 puncte procentuale a avut și Aktor pe lotul 3 Sud din Autostrada Bucureștiului A0, cea mai importantă lucrare ce trebuie dată în trafic în 2024, potrivit oficialilor de la Transporturi.
De asemenea, pe următoarea poziție se situează UMB, cu un progres de 4 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău, ajuns la un stadiu fizic de 24% în iulie.
Iar UMB continuă topul cu avans de 3,9 puncte procentuale pe loturile 2 și 3 ale A7 Bacău – Pașcani.
Progres de 3,12 puncte procentuale a raportat în iulie WeBuild pe secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș, executată în proporție de peste 76%.
UMB revine cu un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al A7 Buzău – Focșani, realizat 48%.
Tot UMB se află și pe următorul loc, cu un avans de 2,72 puncte procentuale pe lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului (A0), ajuns la un stadiu fizic de 18%.
Urmează, apoi Porr Construct, cu un progres de 2,33 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, realizată peste 44%.
Un avans de 2 puncte procentuale a mai avut UMB și pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg al A7 Focșani – Buzău.
Clasamentul continuă cu constructorul chinez CCECC, cu un progres de 1,8 puncte procentuale pe lotul 3 Nord al A0.
Aşadar, topul se încheie cu UMB, cu progrese mai mici de 2 puncte procentuale pe restul loturilor din A3 și A7 pe care le construiește.
De asemenea, grupul controlat de Dorinel Umbrărescu a mai raportat un prim avans de 0,44 puncte procentuale pe lotul Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1).
Sursa – www.economica.net