Compania CFR Călători a anunţat că valorile termice resimțite au trecut de 48-50 de grade, ceea ce a dus la dilatarea șinelor de tren

De Jurnalul Național Actuale Călătorii Companii 109 citiri
5 min citire

Inrolare trafic.ro




 

Deşi suntem în plin sezon estival, dar, ca urmare a fenomenelor extreme de caniculă, vin vești proaste de la CFR Călători. Deși era de așteptat să se întâmple așa, cu toate astea sunt afectați mulți români.

Canicula face ravagii în toată țara

Dacă în primele zile ale lunii iunie aveam parte de valori termice normale, se pare că din a doua săptămână lucrurile s-au schimbat dramatic. Ca urmare a unui anticiclon venit dinspre Africa, întreg continentul european trece printr-o perioadă extremă, cu valori termice caniculare record.

Din păcate canicula pune din nou stăpânire pe România, astfel că în ultima săptămână zone întregi din țară au fost sub avertizări meteorologice de la ANM, care anunțau caniculă, disconfort termic ridicat și accentuat. Așa se face că au fost zone unde termometrele au indicat până la 40 de grade la umbră.

De altfel, pentru următoarele 24 de ore, și până spre finalul acestui interval, ANM a emis noi coduri portocalii, precizând că

„Valul de căldură va continua să se intensifice, astfel încât în Banat, Oltenia, Muntenia, sud-vestul Dobrogei și în sudul Transilvaniei, se vor înregistra temperaturi deosebit de ridicate pentru această dată. Maximele se vor situa între 33 și 38 de grade”.

Vin vești proaste de la CFR Călători

După cum era așteptat, la nivelul cailor ferate din România, valorile termice resimțite au trecut de 48-50 de grade, ceea ce a dus la dilatarea șinelor de tren. În acest context, avem vești proaste de la CFR Călători, aceștia anunțând că se vor reduce vitezele de deplasare a garniturilor de tren.

Astfel, „CFR Călători informează că urmare a fenomenelor meteo extreme de caniculă și disconfort termic accentuat, care se înregistrează pe toate secțiile feroviare, compania CFR SA – managerul infrastructurii, aplică restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor.

Această măsură aplicată de managerul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România.

Reamintim că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație.”, se arată în comunicatul emis de CFR Călători.

Sunt afectați mulți români de aceste decizii

Din păcate pentru mulți români, care circulă în mod frecvent cu trenul, deciziile luate de oficialii CFR Călători îi afectează în mod direct, având în vedere că odată cu reducerea vitezii de deplasare a garniturilor vor apărea, inevitabil, și întârzieri. Cu toate astea, oficialii companiei vine și cu recomandări pentru cei aflați în garniturile de tren în aceste zile toride, după cum urmează:

În precizările sale, „CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale:

-să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
-să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie;
-să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de temperaturi ridicate și chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale.”

În ţara noastră, din păcate, perioada de caniculă se va extinde, conform ANM, până spre finalul săptămânii următoare, astfel că CFR va menține aceste restricții.

Sursa – playtech.ro