În contextul comercial, Chiar dacă compania Northvolt nu specificat compania Scania, ca fiind cumpărătorul în declarația sa, producătorul suedez de camioane a confirmat pentru Reuters că este cumpărătorul unității. A spus că se va încadra în divizia de soluții energetice a companiei, care vinde motoare și componente Scania pentru industrii precum construcții, agricultură și generarea de energie.
Scania este cumpărătorul companiei Northvolt
Din punct de vedere al activităţilor, anul trecut, Northvolt a trecut în câteva luni de la a fi campionul Europei la producția de baterii pentru vehicule electrice (EV) la a depune în noiembrie cererea de protecție a Statelor Unite în conformitate cu capitolul 11 în caz de faliment, după ce producția sa a șocat și discuțiile de strângere de fonduri au eșuat.
Astfel, vânzarea unității de afaceri, cunoscută sub numele de Northvolt Systems Industrial, urmează cesionărilor către Norsk Hydro și Volvo Cars, deoarece grupul încearcă să descarce proiecte și divizii pentru a reduce costurile și a se concentra pe fabrica sa de baterii din nordul Suediei.
În acest sens, Reuters a raportat în decembrie, citând o notă internă Northvolt, că grupul trebuie să-și vândă unitatea industrială înainte de sfârșitul anului 2024 și că este în discuții promițătoare cu o mare companie industrială.
Practic, „În urma achiziției, operațiunile Northvolt Systems Industrial vor continua, iar comenzile contractate pentru anul 2025 vor fi executate conform planificării”, a spus producătorul de baterii într-un comunicat.
Pachetele de baterii ale unității au fost vândute din 2019 și sunt folosite pe instalații de foraj și în construcții pentru a alimenta mașini precum stivuitoarele și a fost una dintre puținele afaceri profitabile pentru Northvolt. Cu operațiunile sale principale în Gdansk, Polonia, se numără printre clienții săi producătorul suedez de echipamente miniere Epiroc și grupul finlandez de inginerie Konecranes.
De cealaltă parte, „Această achiziție va oferi acces la o echipă cu înaltă calificare și experiență și la un portofoliu puternic de sisteme de baterii construite la Gdansk pentru segmente industriale, precum construcții și minerit, completând oferta actuală pentru clienți a Scania”, a declarat un purtător de cuvânt al Scania pentru Reuters.
În contextul colaborator, Northvolt a spus că vânzarea unității, care are aproximativ 300 de angajați, este supusă autorizațiilor de reglementare și executării acordurilor obligatorii.
Financiar, Scania, unul dintre cei mai mari clienți ai Northvolt, a împrumutat producătorul de baterii cu 100 de milioane de dolari anul trecut pentru a ajuta la finanțarea procedurii de faliment, cu toate acestea Reuters nu a putut să stabilească dacă a doua și a treia tranșă, însumând jumătate din împrumut, fuseseră plătite și ambele companii au refuzat să comenteze.
Aşadar, chiar dacă Northvolt a avut probleme cu banii, numerarul disponibil se epuizează rapid, Reuters raportând în ianuarie că rezerva sa de numerar va dura doar până la sfârșitul lunii februarie. Reuters a mai raportat în ianuarie că Scania a fost puternic implicată în funcționarea de zi cu zi a fabricii de celule de baterii Northvolt din nordul Suediei, ajutând compania să-și îmbunătățească calitatea celulelor.
Sursa – www.economica.net