Companiile româneşti din grupul polonez R22 au realizat afaceri cu venituri recurente de peste 30 de milioane de lei

94

În anul 2020, companiile româneşti care fac parte din grupul polonez R22, au realizat afaceri cu venituri recurente de peste 30 de milioane de lei (6,2 milioane de euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

În ţara noastră, grupul R22 este prezent prin intermediul companiei Blugento, specializată în furnizarea de soluţii de eCommerce bazate pe platforma Magento, şi şase companii de găzduire web: NET Design (MXHost.ro), Web Class IT (XServers.ro), Top Level Hosting (TLH.ro), Găzduire WEB (Gazduire.ro), HostVision (HostVision.ro), RoSpot (Rohost.ro).

Transformarea digitală a business-urilor a fost una dintre tendinţele accelerate, în România şi a generat creşteri peste estimări în mai multe industrii.

Anul trecut, piaţa de hosting (găzduire web) a crescut pe măsură ce companiile şi-au extins prezenţa în online, iar comerţul online a avut un salt ce a depăşit rapid media ultimilor ani, în contextul unei nevoi mai mari de domenii web, de găzduire web, de servere, de platforme online, de magazine online, de certificate SSL etc.

„În mai puţin de 1 an, criza generată de COVID-19 a produs o schimbare în modul în care majoritatea companiilor îşi desfăşoară activitatea altfel posibilă doar în ani. Consumatorii au făcut un shift rapid către online, iar companiile au răspuns accelerând procesul de digitalizare, cu accent mare pe calitate. Ne aşteptăm ca anul acesta investiţiile în digitalizare să urmeze acelaşi trend, în încercarea companiilor de a rămâne competitive şi de a se dezvolta. Pentru anul 2021, estimăm, astfel, o creştere de cel puţin 20% a afacerilor cumulate ale celor 7 companii, parte a Grupului R22”, a declarat Adrian Chiruţă, managing partner R22 România şi fondator MxHost.

Acesta a menţionat că, în 2020, companiile-client s-au axat pe servicii web de calitate şi au avut nevoie de servere performante ce asigură viteze superioare de încărcare a site-urilor, centre de date profesionale în România, cu tehnologii de ultimă generaţie şi suport în limba română.

Cumulat, companiile româneşti, ce fac parte din grupul R22, ajung la o cotă de peste 30% din piaţa de servicii de hosting. Cele 7 companii au împreună peste 80 de angajaţi şi prezenţă în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Bistriţa, administrează peste 100.000 de domenii active şi au peste 60.000 de clienţi activi care accesează lunar cel puţin un serviciu dintre cele oferite.

Anul 2020 este anul în care pandemia a schimbat rapid comportamentul faţă de canalele online, atât al mediului de business, cât şi al consumatorilor finali, şi specialiştii din companiile grupului R22 se aşteaptă ca schimbările să fie ireversibile în multe dintre industrii, comerţul online fiind între ele. Clienţii preferă deja să cumpere online, atunci când acest lucru este posibil, atât din motive de siguranţă, cât şi pentru eficienţă, se mai menţionează în comunicat.

„Dacă, în primele luni ale pandemiei, orientarea pe termen scurt a fost cea mai importantă decizie în business pentru a supravieţui, este din ce în ce mai clar că măsurile luate acum şi viziunea pe termen lung vor decide permanent noua ordine în societate şi pe plan economic. Companiile care investesc curajos şi în timp util în transformarea lor digitală vor fi lideri în pieţele lor post-pandemie”, a afirmat Sandu Băbăşan CEO Blugento.

Grupul polonez R22 a intrat în România în 2018, odată cu o primă investiţie de 1,1 milioane de euro, urmată apoi de o alta, în acelaşi an, în valoare de 5,3 milioane de euro. Grupul polonez şi-a consolidat prezenţa pe piaţa din România prin alte două runde de investiţii în 2019 – una de 4,18 milioane de euro şi alta de 1 milion de euro, ducând valoarea totală a investiţiilor din România la 11,58 milioane de euro.

Totodată, grupul R22 este un holding de companii de tehnologie cu o creştere dinamică, ce desfăşoară activităţi de afaceri în domenii promiţătoare ale comerţului electronic. Grupul se concentrează pe servicii scalabile oferite pe baza unui model de abonament şi a SaaS (Software as a Service). Operaţiunile de afaceri se desfăşoară ca parte a unui întreg lanţ de valori – de la crearea de soluţii proprii, prin întreţinerea şi dezvoltarea lor tehnologică, până la vânzări complete şi servicii pentru clienţi.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata