Cum poți pregăti o pizza cu puține calorii

0 35

Pizza este, poate, cel mai popular fel de mâncare din lume, iubită atât de europeni, cât și de americani, care și-au pus și ei amprenta asupra evoluției acestui preparat din ultimii ani.  Asociat, în general, cu Italia, acest aliment este posibil să fi apărut, de fapt, în zona Egiptului ori a Greciei Antice, întrucât în ambele regiuni s-au descoperit dovezi ale existenței unor preparate extrem de asemănătoare. În orice caz, pizza este considerată o mâncare italienească, grație modului în care bucătarii din Napoli au gătit delicioasele blaturi cu diverse toppinguri atunci când le-au servit inițial în Italia. Pizza napoletană a rămas una dintre preferatele iubitorilor de pizza. Totuși, există și alte rețete, mai mult sau mai puțin bogate în calorii. Pentru a te alege cu o pizza delicioasă și care să nu te facă să te îngrași, poți urma această rețetă de pizza ”de dietă”! 

De ce îngrașă pizza

Uleiul, brânza grasă, făina albă și drojdia sunt printre principalele motive pentru care pizza îngrașă. Dacă optezi pentru un aluat pufos, atunci acesta va putea să aducă un aport de până la 300 de calorii în dieta ta. De asemenea, uleiul în care poate fi preparată pizza la restaurante este și el extrem de bogat în calorii. Nici amidonul din făina simplă nu ajută foarte mult la efectele pe care acest preparat le poate avea asupra siluetei tale. Așadar, unele ingrediente pot face ca pizza să fie un aliment care îngrașă, dacă nu e consumat într-un anumit fel și după o rețetă mai săracă în calorii. 

Cum obții o pizza cu puține calorii

Dacă vrei să mănânci o pizza care să nu te îngrașe, trebuie să optezi pentru un mix de ingrediente care să nu aducă un aport caloric foarte ridicat. La domiciliu, poți comanda pizza în Constanța prin Food Panda, dar ai și varianta de a-ți pregăti singur o masă gustoasă și hrănitoare. Aluatul este principalul inamic atunci când vine vorba de lupta împotriva caloriilor. Totuși, unele restaurante au inclus deja în meniurile lor și pizza cu blat din făină integrală. Poți include și tu aceeași opțiune, în rețea ta, dacă alegi să prepari pizza acasă. Următoarea componentă care contribuie masiv la totalul caloriilor conținute de o pizza este reprezentată de brânza folosită. Trebuie să alegi sau să prepari o pizza bazată pe brânză precum mozzarella, care se întinde și nu are atât de multe calorii precum alte tipuri de brânză. Cașcavalul este cea mai neinspirată alegere, deoarece este foarte gras și bogat în calorii, ceea ce vine să anuleze gustul apetisant pe care îl oferă. Mozzarella proaspătă este cea mai bună variantă, fiind și mai săracă în sodiu decât cea procesată. Și la celelalte toppinguri trebuie să fii atent; sosul pe care îl folosești ar trebui să fie unul pe bază de roșii și condimente precum oregano, usturoi sau busuioc. Variantele precum pesto sicilian sunt mai grase și bogate în calorii. Poți pune pe pizza carne slabă, cum este pieptul de pui, ton, creveți, legume, măsline, ciuperci, porumb, ardei gras sau ceapă. Totuși, evită salamurile și cârnații sau baconul, pentru că pot fi din carne foarte grasă. 

Când să mănânci pizza?

Dacă ți-ai preparat sau cumpărat pizza ideală, cu blat subțire din făină integrală, brânză slabă și toppinguri sărace în calorii, atunci trebuie să știi că un ingredient secret care poate să îți facă mult mai puțin costisitoare misiunea de a mânca din felul tău preferat de mâncare. Acesta este ora la care mănânci pizza. Preparat foarte hrănitor și cu aport energetic ridicat, pizza este ideală a fi consumată în prima parte a zilei. O vei digera mai ușor și îți va oferi suficient suflu pentru multe ore. În schimb, dacă alegi să consumi pizza seara, aceasta va fi greu digerată și își va lăsa urmele asupra siluetei tale. 

Consumă pizza evitând ingredientele care o pot transforma într-o bombă calorică și nu te vei îngrășa. 

Sursa: Financiarul.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x