Cum trebuie să procedezi dacă spargi un produs în magazin, în contextul legal?

De Jurnalul Național Actuale Bani Utile 69 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




Ești obligat să plătești daunele dacă spargi un produs în magazin? Ei bine, această întrebare are un răspuns complex și poate varia în funcție de legislația locală și politica fiecărui magazin. Oricui i se poate întâmpla acest lucru, iar situația este destul de stânjenitoare. Însă, cum trebuie să procedezi dacă te afli într-o astfel de situație.

Ce se întâmplă și cum trebuie să procedezi dacă spargi un produs în magazin?

Spargerea unui produs într-un magazin poate crea o situație stânjenitoare și neplăcută pentru orice client. Ei bine, clientul nu trebuie să se simtă presat să plătească produsul respectiv dacă deteriorarea acestuia a fost cauzată neintenționat.

 Într-o situație similară, trebuie să știi că nu este întotdeauna vinovat clientul

Tuturor ni se poate întâmpla să spargem accidental un borcan sau o sticlă de vin într-un supermarket. Atunci când acestea nu sunt amplasate în mod corespunzător, vina nu poate fi atribuită doar clientului. Dacă ai atins în mod accidental produsele cu pricina, verifică mai întâi dacă există o bară de protecție.

În contextul legal, raioanele cu băuturi trebuie să fie prevăzute cu astfel de bare, pentru ca produsele să fie cât mai stabile. Absența barelor respective poate duce la incidente, cum ar fi spargerea sticlelor cu diferite băuturi.

În situația de față, vina revine lucrătorului comercial.

 

Cât trebuie să fie distanța dintre rafturi?

În cadrul legislației cu privire la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde ce trebuie respectate referitor la distanța dintre rafturi. Așadar, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi.

În cazul suprafețelor de până la 100 mp, distanța trebuie să fie de 1,4 metri, 1,6 metri pentru suprafețele cuprinse între 100 și 150 mp, 2 metri pentru suprafețe de 150-400 m² și 2,5 m pentru suprafețele de peste 400 mp.

Dacă totuși ți se solicită achitarea produsului, poți cere cartea de reclamații. Acolo vei detalia despre modul în care s-a produs incidentul. În caz că nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, pentru a clarifica lucrurile, poți apela Agenția pentru Protecția Consumatorului.

În ce situații ești obligat să plătești daunele

În România, cadrul legal pentru astfel de situații nu este întotdeauna clar definit, iar obligația de a plăti daunele poate depinde de mai mulți factori. Fiecare magazin poate avea propriile reguli privind gestionarea produselor deteriorate de clienți. Unele magazine pot solicita plata integrală a produsului, în timp ce altele pot acoperi costurile din fondurile lor pentru astfel de incidente.

Dacă produsul a fost deteriorat din cauza neglijenței evidente a clientului, magazinul poate solicita despăgubiri. De exemplu, dacă ai ignorat semnele de avertizare sau ai manipulat produsul în mod imprudent, este posibil să fii nevoit să plătești.

În cazul în care se constată că produsul a fost spart intenționat, clientul este aproape sigur obligat să suporte costurile, iar în cazuri extreme, pot fi implicate chiar și autoritățile.

Sursa – playtech.ro

TAGGED: ,