De ce dansul este atât de important în viața oricărui om, tânăr sau bătrân

Unii poate că deja l-au practicat, dar alții poate că abia acum încearcă să îl învețe. Dansul este ca un sport și poate fi practicat la orice vârstă, indiferent că ai 10, 20, sau 60 de ani. Una dintre caracteristicile sale benefice este că nu face rău în vreun fel corpului, asta dacă mișcările sunt realizate armonios, calm, gentil și cu măsură.

A te folosi de articulații și de mușchii tăi fără niciun pic de agresivitate, deoarece asta înseamnă dansul normal și obișnuit, înseamnă că poți să îți respecți corpul. Funcțiile lui sunt solicitate să lucreze complet într-un mod blând, însă în același timp și dinamic, conform Quintonic.

Dar care sunt beneficiile dansului și de ce este atât de important să dansăm?

Pentru început, deoarece dansul îmbunătățește starea de spirit a omului, înlătură stresul , ajută la obținerea unui corp mai suplu, ca tras prin inel, relaxează musculatura și nu o păstrează în tensiune. De asemenea, îl face pe om să aibă o stimă de sine crescută, deoarece imaginea sa i se va modifica în mai bine.

Dansul are un succes foarte mare, nefiind în vreun fel demodat, mai ales atunci când vorbim despre cel de salon. Atribuit, prin excelență, unei activități sociale, acesta se realizează în cuplu, ajută relațiile și întâlnirile dintre bărbați și femei, tineri și chiar și oameni mai în vârstă.

De ținut minte este faptul că dansul de salon, cel mai des practicat de către persoanele adulte, are în repertoriu mai multe stiluri precum: samba, cha-cha-cha, rumba, passo doble, rock-ul, valsul (englez sau vienez), tangoul, slow fox, quickstep.

S-a ajuns la concluzia că pensionarea poate fi cel mai bun moment pentru ca oamenii să înceapă să danseze. Asta deoarece s-a descoperit faptul că acest sport ajută la un echilibru mental mult mai mare. Mai departe intervine puterea de concentrare necesară amintirii pașilor, iar atenția asupra mișcărilor este ridicată.

Ce beneficii ne aduce fiecare tip de dans

Însă spre ce tip de dans ar trebuie să se ducă această categorie de vârstă? Este important să se opteze pentru un curs potrivit fiecărui gust, dar și nivel. Este probabil ca anumite activități (mișcări ale dansului) să nu placă oricui. Unul solicită mai mult mușchii și articulațiile, cum ar fi rock-ul, de exemplu, deci aduce mai multă energie.

Valsul poate să sensibilizeze spatele, genunchii și gleznele. Alte tipuri au la bază un stil vioi, cum este cel african. Dacă sunteți o persoană mai spontană, alegeți dansurile latine, care ajută la exteriorizarea sentimentelor interioare.

Iar, în cele din urmă, tangoul are nevoie de multă răbdare, însă are grijă și de inimă dar și de respirația persoanelor.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata