Este posibil să se schimbe starea de spirit a cumpărătorilor prin neuromarketing?

Starea de spirit a oamenilor are un impact direct asupra comportamentului și obiceiurilor lor  legate de cumpărături. Este posibil să o schimbăm folosind principiile neuromarketingului?

Ne aflăm într-un moment în care oamenii nu mai cumpără produse sau servicii, ci se află la vânătoare de experiențe. Cel mai bun mod de a-i „face pe cumpărători să experimenteze” este prin simțuri.

Dacă apelăm la simțuri, își fac apariția emoțiile. Emoțiile sunt mai trecătoare, în comparație cu starea de spirit, dar acestea influențează cu siguranță acest lucru.

Sistemul limbic, care cuprinde hipotalamusul și amigdala, printre alte structuri importante, este responsabil de controlul stării de spirit. Această regiune a creierului controlează, de asemenea, o altă serie de funcții, cum ar fi emoțiile, comportamentul, atenția, memoria și plăcerea.

Ce impact are starea de spirit asupra deciziilor?

În aprilie 2014, mai mulți oameni de știință de la Gerogia Tech și Yahoo Labs au prezentat un model în recenziile și evaluările online pe care clienții le-au dat restaurantelor.

Restaurantele au obținut evaluări semnificativ mai bune în zilele cu vreme bună, în timp ce zilele ploioase au dus la evaluări mai mici și recenzii mai proaste. Cel mai probabil, asezonarea unui fel de mâncare nu se schimbă de la o zi însorită la una ploioasă, dar starea de spirit a persoanelor care au mers la aceste restaurante s-a schimbat.

Aceasta nu este o noutate, investigațiile multiple din ultimele decenii au arătat că o vremea urâtă îi face pe oameni să fie într-o dispoziție proastă.

Întrucât noi, ființele umane, nu ne prea pricepem la anticiparea modului în care ne vom simți sau acționa în viitor, luăm decizii pe baza modului în care ne simțim în momentul respectiv.

Astfel, starea de spirit determină într-o mare măsură nivelul de atenție al unei persoane și deciziile pe care le ia.

Se pare că atunci când o persoană are o dispoziție bună, avantajele de a merge la sală, de a face favoruri prietenilor, dau rezultate.

Pe de altă parte, o dispoziție proastă face ca persoana să conștientizeze dezavantajele activităților: transpirație și oboseală,  traficul teribil  cu care trebuie să se confrunte pentru a merge după un prieten la aeroport într-o oră de vârf.

Dar starea de spirit proastă nu este în întregime negativă, deoarece crește capacitatea de a acorda atenție detaliilor. În timp ce umorul bun atrage atenția asupra mai multor stimuli, ceea ce duce la o mai mare creativitate, starea de spirit rea reduce concentrarea și împiedică luarea unei decizii cu precizie.

Când o persoană are o dispoziție bună se pot întâmpla două lucruri: poate fi calmă sau emoționată în privința viitorului. În acest moment, disponibilitatea de a încerca lucruri noi este mai mare.

Dacă, dimpotrivă, are o dispoziție proastă, nu vrea să vadă sau să întâlnească oameni noi, își va căuta vechii prieteni. Când este stresată nu va dori să vadă un film nou, ci reluarea unui film vechi, deoarece familiaritatea ajută la relaxare. Acest lucru se întâmplă exact la fel când se decide o achiziție.

O persoană cu o dispoziție pozitivă mai mult timp, are mai multe șanse să-și satisfacă o plăcere cumpărându-și produse de lux. Dar, în același timp, persoanele care au o dispoziție bună au  dificultăți mai mari în a recunoaște problemele viitoare pe care un produs sau serviciu le-ar putea rezolva, determinându-le să reziste mai mult la acea achiziție.

Manipulați mediul pentru a schimba starea de spirit

Lanțurile de retail mari au ales de mult timp să controleze fiecare aspect al mediului pentru a afecta experiența cumpărătorului. Acest lucru se traduce adesea într-o creștere a vânzărilor.

Există cei care au aplicat chiar și câteva principii de neruromarketing în schimbare, fără să știe măcar. În momentul în care cineva încearcă să apeleze la simțuri pentru a genera dispoziții specifice clienților, mediul este manipulat.

Există trei elemente care sunt cele mai utilizate în această linie: mirosul, sunetul și aspectele vizuale.

Mirosul

Să începem cu mirosul. Simțul mirosului este catalogat ca simțul care trezește cele mai multe emoții. Asta se realizează prin traseul său direct către creier, fără a trece prin filtre și prin conectarea sa cu memoria.

Mirosul din magazin afectează starea de spirit a cumpărătorilor, impactul asupra vânzărilor și șansele ca respectivul cumpărător să revină sau nu. Chiar dacă nu se oprește niciodată să se gândească dacă mirosul este sau nu plăcut, inconștientul său îl interpretează și acționează în consecință.

Văzul și auzul

Într-un studiu realizat în 2014 în restaurante olandeze, iluminatul și muzica au fost manipulate în mod deliberat, în timp ce se monitoriza comportamentul mesenilor.

Autorii acestuia au arătat că muzica poate afecta percepția, sentimentele și modelul de cumpărare al clienților, influențând starea lor de spirit. În total, cheltuielile au crescut cu 20% atunci când în local a fost pusă muzică clasică, spre deosebire de muzica Pop sau Jazz. Oamenii s-au simțit mai confortabili, mai fericiți și mai calmi. Chiar și evaluarea localului și a serviciului a crescut în aceste circumstanțe, deoarece starea de spirit a oaspeților a fost mai pozitivă.

Pentru a schimba starea de spirit a cumpărătorilor trebuie avut grijă de fiecare aspect din experiența de cumpărături. Pentru a îmbunătăți experiența cumpărătorilor un rol important îl au rafturile metalice pentru magazin.

Acestea există într-o gamă variată pe Rafturimetaliceaz.ro. Așadar, schimbați numaidecât starea de spirit a cumpărătorilor cu rafturi metalice pentru magazin de calitate excepțională. Succes!

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata